mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Jag hatar vintern

Kategori: Allmänt

Som jag sagt så många gånger förr, jag hatar vintern! Förstår verkligen inte tjusningen med kyla, is och snö. Ta min dag som exempel, vaknade i god tid och gjorde mig och barnen klara för en helt vanlig dag. Vi hoppar in i bilen efter att ha sopa av ALL snö som kommit under natten. Lägger i backen för att inse att bilen sitter fast. Jag försöker komma loss i 20 minuter innan jag väcker min gravida sambo som snällt får komma ut och hjälpa till.

Till slut kommer vi loss och kan ta oss till skola, dagis och jobb. Eftersom jag varit ledig en del skulle jag passa på att jobba in lite tid på kvällen så jag stängde ner kontoret 18:30. Självklart snöade det fortfarande så det var bara att börja sopa igen.

På grund av allt snöande var det krypkörning som gällde och tur var väl det. Efter en skarp kurva får jag för första gången i hela mitt liv se ett levande vildsvin eller rättare sagt tre vildsvin.
Precis som man fick lära sig på körskolan trampade jag bromsen i botten och höll den där i panik men självklart smäller jag i ett av äckeldjuren och min dag var fullbordad!


Som tur var blev det ingen kraftig smäll så bilen klarade sig bra. 


AIK fyller år i dag för att nämna något positivt. Sen får vi inte glömma, Zlatan är Zlatan!

God natt!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: