mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

163 miljoner och vinna cupen!!!

Kategori: Allmänt

Då har vi skruvat tillbaka allt till det klassiska vardagslivet igen då. Skolorna började i dag medans jag själv är inne på min tredje arbetsvecka. Är ändå helt ok att vara tillbaka på jobbet men på onsdag ska jag vinna 163 miljoner på lotto så då blir det hej då hej då till allt vad jobb heter.
 
Jag tränar på som vanligt med fotbollslaget men våra vinster lyser med sin frånvaro vilket är fruktansvärt surt. I fredags lirade vi mot ett av mina hatlag Rasbo som kvitterade i slut minuterna och ännu en vinst gled oss ur händerna. Som tur är har vi bra stämning i truppen och flera viktiga spelare är tillbaka efter lång frånvaro så risken att vi skulle åka ur ser jag som liten om alla bara gör sitt jobb. Det sjuka är att truppen som vi hade från start tillsammans med den otroligt duktiga och väl utbildade tränare vi har med hans ledar stab så borde vi absolut inte vara i det tabell läget som vi i dag har. Efter försäsongen så var vi nog ganska säkra på att hålla oss runt topp tre vilket inte hade varit några problem om alla spelare varit friska och sugna på att lira. Nu får vi bara se hur långt det räcker efter den bedrövliga sommaren och hoppas att vi rycker upp oss.
 
För AIK går det bättre, ingen har väl missat våra super värvningar i Henok Goitom och Daniel Majstorovic. Jag sa innan att vi har allsvenskans bästa backlinje och nu med Majstorovic och Milo på väg tillbaka från skada så kan väl ingen säga emot mig? Jag hoppas verkligen att Goitom kommer lyckas för jag gillar killen och har sagt till många att han är med i landslaget innom 7 månader.
 
 
 
På torsdag alltså dagen efter jag vunnit 163 miljoner lirar AIK mot CSKA Moskva hemma på Råsunda och jag ska självklart dit. I mina drömmar kommer vi vinna med 2-0 eller 3-1 och ha riktigt bra läge inför borta returen men CSKA är ett bra lag så ALLT ska stämma om vi ska hänga med. Kul ska det i alla fall bli.
Har även bokat biljetter till sista matchen på Råsunda den 4 november när vi kommer säkra guldet mot Malmö.
 
Med familjen är allt bra och man kan lugnt säga att lill grabben växer så det knakar. Stor tjejen börjarade skolan i dag och var överlycklig när hon kom hem medans mellan tjejen ska börja på dagis i morgon och längtar som ett barn på julafton.
 
 
Som ni märkt så är jag ganska rutten på att uppdatera bloggen och som vanligt säger jag att jag ska bättra mig men vill ni av någon konstig anledning veta vad jag och familjen pysslar med är det bara att följa mig på twitter där jag uppdatera betydligt oftare, @mactofters är mannen ni ska följa.
 
Nu ska jag fortsätta kolla på Robinsson.... ja fråga mig inte varför och efter det har sambon bokat in Ensam mamma söker.... ännu värre. Så man kanske bara skulle ta och bädda ner sig istället.
 
Vi hörs snart igen, PEACE

Kommentarer


Kommentera inlägget här: