mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

I´m back

Kategori: Allmänt

Stora beslut tar tid att fatta men nu har jag bestämt mig för att köra vidare med bloggen ett tag till. Vet att ni är många som jublar över detta…. ELLER?

Som vanligt så skiter jag egentligen i om och vem som läser men det är för kul att skriva för att låta bli.

Har ju hänt otroligt mycket sen sist jag skrev så jag ska försöka slänga in lite höjdpunkter inom närmaste tiden.

Jag har äntligen avslutat min "innebandykarriär" i IBK Östhammar. Min sista säsong blev väl ingen höjdare för egen del men som lag gjorde vi det otroligt bra och var klara seriesegrare redan när det återstod 5 omgångar. Just nu känns det bara skönt att veta att man inte ska lira mer men garanterat kommer suget komma smygandes även nästa säsong men nu är det SLUT.

 

Det absolut bästa med säsongen som varit är en kille som lirar med oss. Thug life är ordet som bäst beskriver honom och ni som växt upp med Tupac som jag vet vad jag menar med det. Grabben har lyckats lira det flesta matcherna med en fest föregående dag i kroppen och det i sig är väl inte så ovanligt på den här nivån men när han festar så…. Festar han. Ett snabbt sammandrag kan låta så här – jag skulle ta det lugnt men sen tog jag en öl och sen var det liksom igång. Jag minns allt fram till klockan 22:00 sen är det svart. Fick höra att jag blivit utkasstad, slogs med en kille som jag inte har en aning om vem det är, när jag kom hem hade jag ingen jacka, blev körd till sjukhuset för jag var ganska säker på att jag blivit drogad, åkte typ 30 mil för att gå på ett coolt uteställe men det var inte värt det för jag minns ingenting…… så har det varit hela säsongen och då ska man tilläga att han är en av lagets bästa spelare… japp så jobbar vi och jag kommer sakna grabbarna.

Jag kan ju självklart inte lämna sporten helt så nu mera är jag fotbollstränare i en division 5 klubb. Tycker att det är väldigt kul och mina tränarkollegor är två bra killar så än så länge flyter det på bra. Alla har vi föredömen och mitt föredöme han heter José:

Bara för att han är en förebild som tränare betyder det inte att jag vill vara som han men han imponerar på mig med alla sina framgångar och allt arbete han lägger ner. Jag har läst endel böcker om honom av spelare som haft honom som tränare och det enda man kan säga är IMPONERANDE.
 

I går var det Allsvensk premiär för AIK och vi var 6 stycken Östhammarsgnagare som kollade matchen hemma hos mig. Från början var planen att ta sig till Borås för att se matchen live men jag fiaskade ordentligt och fick ingen biljett. Matchen slutade 2-2 vilket så här i efterhand känns ganska bra men i går när domaren blåste av matchen var man mest besviken över att vi tappat ledningen två gånger men det var ju trots allt borta mot regerande mästarna. M.Bangura fick höra att han levde när han i minut 77 klev in på planen och ramsorna som kom från AIK klacken var inte barnvänliga, skit ska skit ha!!

Ska försöka rita ner lite annat som hänt senaste tiden senare i dag och se om jag har lite bilder som kan förgylla bloggen.

Peace

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: