mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Kriga

Kategori: Allmänt

En dag kvar sen får jag fyra veckors semester och det ska bli såååå skönt. Har ju ett ganska så nytt jobb vilket brukar betyda att längtan efter ledighet inte är så stor men just nu spelar det ingen roll, jag vill ha semester!!
 
Ska väl starta semestern med att ta det sjukligt lugnt på lördag för att på söndag göra något av det finaste man kan göra med sina barn. Jag ska ta med stor tjejen på hennes första AIK match på Råsunda. Självklart vill jag att dagen ska bli speciell för henne så jag har kollat upp om det finns möjlighet för en rundvandring eller liknande men tyvärr ser det ut som att det är obefint-ligt där. Funderar på att jobba in ett kort möte med någon spelare där hon får ta ett kort och kanske få en autograf men jag jobbar på saken.
Jag inbillar mig att det skulle vara en cool upplevelse men det kanske bara var jag som drömde om sånt när jag var liten?
 
Senare under semestern ska vi dra till staden där alla heter Glenn vilket ska bli riktigt kul. Tjejerna har planerat det mesta så får vi bara fint väder kommer det bli kanon.
 
Helgen som var tillbringade vi i Uppsala jag , tjejen och Gabbe och vi hade fullt upp. Vi fick låna Tapouts lägenhet och checkade in på fredagskvällen. Jag drog iväg för att lira en poker-turnering tillsammans med Östhammars maffian och man får väl säga att det gick ganska bra. 41 spelare kom till start tror jag och efter många timmars lir kunde vi konstatera att både jag (3a) och Mr Norden (4a) fick med oss en slant hem. En bra anordnad turnering med trevliga lirare.
 
På lördagen gjorde vi vårat bästa för att bränna pengarna jag vunnit och på eftermiddagen träffade vi äntligen systrarna Rajala. Riktigt kul att ses och speciellt Kathrine och hennes son som bor i Usa som man träffar ungefär en gång varannatt år. Avslutade kvällen på restaurang men jag tror Kathrines son haft roligare kvällar.
 
Hängde med varandra även på söndagen ute hos en annan kompis innan det var dags för mig att åka till arlanda och hämta upp barnen som tillbringat helgen hos kusinen i Norge. Lagom trissade efter helgen pratade dem i munnen på varandra om allt som hänt i det 13 milen vi hade att åka.
 
Nu ska jag bara kriga mig igenom sista dagen på jobbet sen bara njuta i fyra veckor.

Kommentarer

  • Emrik säger:

    Ingen Linköpingstur i år?

    Svar: Jo Emrik vi är sugna på ett stopp där, vart hämtar vi nyckeln? :-)
    Mackant

    2012-07-05 | 23:25:57
  • Kathrine säger:

    Så grymt kul att vi hann ses såpass mycket ändå! Tack för en trevlig helg! Haha Caleb hade nog bra mycket roligare än jag :)

    2012-07-06 | 00:56:28

Kommentera inlägget här: