mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Sommar utan sommar

Kategori: Allmänt

Är tillbaka och jobbar efter en veckas ledighet och jag kan väl lugnt säga att det var jobbigare att gå tillbaka än vad jag räknat med. Jag hänger fortfarande uppe till 01:00 – 01:30 på kväl-larna och är självklart helt förstörd när klockan ringer 06:00. Tur är att det bara är en och en halv vecka kvar tills jag får fyra veckor ledigt.
 
Lirade match i går med b-laget så i dag är jag extra trött, men derby som sagt mot HÖFF och det man kan säga om den matchen är att det var alldeles för mycket publik för att vara en b – lags match. Vi bjöd absolut inte på något skön spel men borde ha vunnit med två tre kassar med tanke på alla det lägen vi hade. I stället slutade matchen 1-1 och jag tror HÖFF var ganska nöjda med det. Min egen insatts var medioker men som vanligt var det kul att möta massa gamla lagkompisar men det hela hade smakat bättre om vi vunnit matchen.
 
Midsommar är över och alla traditionerna hölls till fullo. Lunch hos familjen Erics-son/Emriksson där det som vanligt bjöds på pannkakstårta till oss barn som inte pallar äta rå fisk. Sen knallade vi ner till gammelhus där barnen fick dansa och efter det tillbaka till Tommy & Carola för fest utöver natten. Som vanligt trevligt och framför allt fick vi fint väder hela dagen!!
 
 
 
Fotbolls EM funkar att kolla på trots Sveriges uttåg, gillar man fotboll så gör man. Men allt snack om att Sverige borde gått vidare, lirat annorlunda, startat med andra spelar och allt an-nat pallar jag bara inte med längre. Så länge Anders Svensson platsar ÄR vi för dåliga!!! Sen har jag ändrat uppfattning om Mellberg, mer än så säger jag inte. Ganska skönt när vi kollade Sverige vs England ute på ett ställe i Östhammar och när han hänger sjunger halva stället – Mellberg längtar hem till AIK!! Bra drag!!
 
I morgon ska jag köra kidsen ja i alla fall det två äldsta till Arlanda. NEJ dem ska inte till Ibit-za på party resa ( kommer inte hända före 25 års ålder) utan till sin kusin i Norge. Mamma och pappa får inte haka på för vi är utbytta mot mormor och morfar.
Så jag ska fylla helgen med pokerturnering och framför allt ska vi träffa systrarna Rajala!! Kathrine är ”hemma” från USA och det ska bli så kul att äntligen ses.
 
Det största som hänt den här veckan hände i går när jag ställde mig på vågen. Bara så ALLA vet så säger mitt BMI nu att jag är NORMAL viktig, säger man så? Jag har nu gått ner i vikt så pass mycket att jag väger normalt mycket… Håller i dieten ett tag till men kommer väl fortsätta fuska när jag känner för det. Strax över kilot kvar nu till mitt mål.
 
Gabbe växer och växer och det här är hans vanligaste position:
 
Lunchen slut…. Hejdå hejdå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: