mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Pappa på dagis

Kategori: Allmänt

I dag har jag varit föräldraledig och hängt med min yngsta dotter på dagis. Sällan är man så populär både hos sin dotter och framför allt hos alla hennes kompisar som när man träder in i deras värld fylld av lekar. Jag var helt plötsligt den coola starka pappan som fick vara med i deras lekar på deras villkor och allt jag skulle göra vara att brotta ner killarna och beskydda tjejerna. Hade lite svårt att förstå att det var så kul med så våldsamma lekar så efter ett tag styrde jag om barnen så det slutade med att vi byggde en koja där vi serverade mat och fika.
 
Att se sin dotter så glad för att man hänger på dagis i några timmar är fruktansvärt roligt och inte krävande för fem öre så med facit i hand borde man gjort det här flera gånger.
Jag stannade och käkade med henne innan det var dags att hämta lillgrabben och att ALLA barnen stod och vinkade i fönstret när jag drog var ju lite smickrande.
 
 
Kan ju inte låta bli att klaga lite på den ruttna linjemannen som stal 3 poäng från mig och mitt AIK i går i matchen mot MFF. Som Laul skrev i gårdirekt efter matchen tycker jag borde vara en självklarhet men det får ni läsa om själva men missa inte Martins intervju där han ger besvikelsen ett ansikte.Att börja skrika kris efter 4 omgångar är så långt ifrån min personlighet och att kräva Alms avgån ser jag som ett stort misstag. Tycker han visade i går med den "nya" startelvan att han gör sitt yttersta för att göra ett bra jobb. Snart börjar poängen rulla in och jag fortsätter tro på guld 2lax13.
 
Med vårat fotbollslag går vi från klarhet till klarhet och gårdagens träning som jag tyvärr missade hade varit riktigt bra och vi har en stark trupp till matchen på lördag.
 
Nu väntar sängen så man pallar en fredag med allt vad det innebär.
 
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: