mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Helgens skräll

Kategori: Allmänt

I helgen var jag på en riktigt bra föreläsning/utbildning i hur innebandy ska spelas. Det var en bra och lärolik lektion och när den var slut stod det 1-7 på resultattavlan. Vi fick smaka ordentligt kan man säga och vi blev besegrade av ett mycket bättre lag. Vi ligger kvar på en fjärdeplats i en något haltande tabell och nya utmaningar väntar kommande helg.

Helgens stora skräll är ändå att min vän Vasta hängde tre kassar i division två mötet för sitt Alunda. Riktigt roligt för Vasta och jag hoppas han förstår hur mycket jag gläds för hans framfart. Varför jag gläds lite extra är för att jag vet att han lirar i tredje linan och har lite svårt att ta en fast plats varje match så Grattis Vasta.



Annars var det väl söndagen som var den stora dagen i min familj. Klockan tio drog jag och lilltjejen i väg på hennes första gympa pass (missat flera när hon varit sjuk) som varade en timme. Efter det var det raka vägen till kyrkan för att lyssna på när stortjejen sjöng med sin kör.

Sen var det dags att dra till familjen Ericsson/Emriksson för att grattulera Carola som fyllde för flera veckor sen men eftersom lilltjejen varit sjuk har även det blivit uppskjutet. Gott fika och ett kärt återseende för småtjejerna som lekte på i fullfart innan det var dags att åka hem.

Jag börjar bli gammal...... under söndagskvällens intervall löpning fick jag sjukt ont i ryggen vilket endast kan förklaras med att jag blivit gammal. Jag vet att många kommer hävda att det bara är den berömda latmasken men grejen var den att jag var inte ens trött så den klassiska maskningen var inte dagens anledning. Efter löpningen var det spel inomhus och visst jag kände lite i ryggen men inte alls som när vi löpte så det kanske helt enkelt är så att jag inte ska löpa under försäsong.

Jobbar för fullt med min kommande turnering och allt flyter på riktigt bra. Nä dags för sängen nu.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: