mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Game day

Kategori: Allmänt

Tjejerna har en kompis som sovit här i natt och den obligatoriska musikkonserten är nu i full gång på övervåningen. Jag är så sjukt less på sångerna som dånar på repeat och det jobbigaste av allt är att jag nu kan dom utantill och kommer på mig själv med att sjunga med.

I dag väntar en svår hemma match mot serie tvåan Salabacke FBC som ligger fem poäng före oss. Veckans träningar har varit riktigt roliga men vi saknar en del spelare till dagens match. Tror dock att min lina är komplett för första gången på länge.

I går kväll hade min sambo valt en film vi skulle se på bio och av erfarenhet vet jag att det brukar innebära riktiga bottennapp. Gårdagens val var En dag i Phuket som dom rullade på Östhammarsbiografen. Måste säga att det var hennes bästa val på ca 5-6 år och jag ger filmen en 3a i betyg. Det bästa som hände var att ca en timme in i filmen blir allt svart och man hör en tjej säga VA sluta den så där...
Nej då, en kille kommer in och säger att det är lite tekniskt strul och en 20 minuter senare rullar filmen igång igen. Men som sgat en helt ok film.

Några kompisar drog i väg i dag för att kolla in AIK´s första träningsmatch på "hemma plan" vilket hade varit riktigt kul att dra på men för min del så tycker jag att man ska ställa upp för innebandylaget om man sagt att man ska lira. Inte för att jag bidragit med så mycket bra senaste matcherna men så resonerade jag i alla fall.

Vi får se om jag hittar någon fotograf till dagens match för det var ju ett tag sen vi plåtade matchbilder.
Nej dags att börja tagga till nu trr jag.

Måste även passa på att säga ett stort GRATTIS till Bette som fyller år i dag, hoppas din dag blir fantastisk och att alla i Östersund tar hand om dig i dag!!!!

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: