mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Höjden av otur! (Känsliga läsare varnas:-)

Kategori: Allmänt

Man kan nog säga att min äldsta dotter nått höjden av att ha otur. I dag tisdag är det hennes stora dag hon fyller 8 år. Tyvärr är allt firande förrutom med familjen INSTÄLLT!!!!!!!!
I går kväll strax efter klockan 21 kommer hon upp och knallar in på toan och spyr ner hela badrummet. Mest knäckt är hon över att stryka allt gällande sin födelsedag men hon sköter det hela betydligt bättre än vad hennes pappa had gjort.

Smittan fick hon tydligen i helgen när hon var på en fest och enligt rapporter ligger nu även 6 stycken andra i klassen som även dem var på samma fest. Otroligt tråkigt men tyvärr sånt som händer så nu har vi isolerat oss och får väl stanna här i 48 timmar och bara hoppas att ingen av oss blivit smittad.
Efter som vi har lillkillen som behöver sin mamma 24/7 så fick jag ta VAB för att sköta tjejerna men tro mig, torkandet av badrummet i går kväll var över vad jag klarar av så tur att man har en sambo som klarar det mesta. Själv fick jag genast ont i magen och mådde illa, hypokondriker ja visst!!

Magsjuk eller ej självklart skulle hon firas med frulle på sängen och paketen måste öppnas oavsett sjukdom eller inte och spela överraskad klarade hon lysande.

 

Och självklart fick hon det hon önskade sig mest!

Själv går jag omkring som en gammal gunne och har stora problem med min ischiasnerv som tydligen ligger i kläm. Har väl känt av det i ett par veckor och hade ganska ont under matchen i söndags och efter det kan jag knappt gå. Bara att boka tid hos en naprapat och hoppas på underverk.

Nu är det bara att hoppas att övriga familjen får vara frisk så vi snart får lämna huset och ha en riktig födelsedagsfest!!

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: