mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vänner väcker minnen

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och kollar på lyxfällan som aldrig slutar att överraska. Blir nästan fascinerad över hur folk kan vara så oekonomiska.

I dag såg jag på FB att min kompis Burra fyller år. Vi hängde en del när vi var "unga" hemma i våla. Så fort jag ser eller hör hans namn dyker två helt enormt roliga händelser upp i mitt huvud.  Jag måste bara berätta. Jag och min kompis Adde bodde ihop i en lägenhet i Östervåla. Vi hade precis bestämt oss för att ta vårat pick och pack för att dra till grann landet Norge. Så innom några veckor skulle flytten ske och vi hade väl snackat lite löst om att ha en liten fest.

Jag, Adde och om jag minns rätt så var Mange med hemma hos Addes föräldrar där vi satt och tog det lugnt med något drickbart framför oss. Då ringer telefonen och i andra änden hör vi Burra som säger att vi borde komma hem för han hade startat en fest i våran lägenhet. Vi skrattade lite och sa att han drev med oss för inte kunde väl han komma in där. Efter en stunds funderande kom nog Adde på att han kanske inte låst innan vi drog men ändå klart att han skämtade.

Sen ringer telefonen igen kanske en 30-40 minuter senare och man hör Burra igen men den här gången låter han lite mer desperat... Ni måste komma hem det är fullt med folk här. Vi beger oss hem i rask takt och möts av en enorm fest.... i våran lya. Om jag minns rätt var det någon som räknade till ett femtiotal personer i våran trerummare och vi hade sjukt roligt. Kan hända att jag kryddar historien lite men jag tror att det var så här det gick till eller vad säger du Adde?

Den andra händelsen var en lördag kväll när jag, Adde och Burra kände ett stort sug efter att få festa lite. Som vanligt i våla var det ingenting som hände men vi drog igång på egen hand. Adde slog i gång en viss låt och vi tre började röja runt i hela lägenheten. Vi körde låten på repeat och röjde på tills vi låg helt utslagna på golvet och bara skratta sönder oss själva. Låten som gick var:



När jag väl börjat skriva dyker många roliga händelser upp, Adde minns du festen när Karlsson var på besök.... jaja nog om det. Säger ett stort grattis igen till Burra och jag hoppas vi får röja ihop igen:-)

I går inträffade det som bara inte får hända, alla har väl redan läst om den tragiska flygolyckan i Ryssland där Svenske Stefan Liv och hela hans lag var med. Svårt att förstå hur en sådan sak kan hända och man kan inte annat än att beklaga sorgen och tänka på det anhöriga.

Återkommer i morgon.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: