mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Barn, födelsedagar och nytt jobb.

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och kollar på ett favorit program, Berg flyttar in. Tycker faktiskt att det är ett riktigt roligt program med en skön programledare.

Har ju inte hunnit skriva sen vi var i Norge och detta förklaras med nytt jobb, sjukhusbesök,träningar och födelsedagar.
I dag fyller min älskade sambo år och som vanligt skulle det firas med frukost på sängen och presenter. Ställer klockan på 05:50 eftersom jag numera börjar mitt jobb okristligt tidigt för att hinna få upp tjejerna, fixa frukost och sjunga upp innan firandet skulle börja. Men som den ruttna sambon jag är vaknar jag av min sambos röst som säger - måste inte du åka nu klockan är 06:50, AAAAHHHHHH!!!!
Min besvikelse är total och jag springer in till stortjejen och väcker henne med orden - förlåt jag har försovit mig så skynda dig med ner så visar jag hur du fixar brickan till mamma.

Jag känner mig genom rutten när jag slänger mig in i bilen 15 minuter senare än vad jag borde och gasar på mot jobbet. Ringer sen hem och stortjejen har fixat allt exemplariskt.

Jobbet ja, har som sagt börjat min nya tjänst och att vara sämst på stället är ingen skön känsla så jag sliter hund för att lära mig och jag tycker det går åt rätt håll. Har ju aldrig jobbat med liknande saker så allt är nytt men roligt. I dag var första dagen som min upplärare inte var på plats och jag hade väntat mig ett kaos men får jag säga det själv så lyckades jag riktigt bra.

Har även hunnit göra min andra seriematch för i år i innebandyn. Veckan innan gick träningarna riktigt bra så jag var sugen och såg fram emot att få lira. Orkar inte dra hela matchen men efter andra perioden stod det 3-3 och vi ändrade om i laget och vann sista perioden med 7-2. Tycker själv att jag gjorde en ganska bra match  och känner mig nöjd med min egen insats och lagets sista period.

Kanske även ska nämna våra sjukhusbesök, som det flesta nu vet så är dotter nummer tre på väg. Vi har varit på ultraljud och försäkrat oss om att kusin skaran på min sida fortsätter att bestå av endast tjejer. Så tjej nummer 10 välkommnas i Mars någon gång och vi vet inte säkert när det blir eftersom det kommer bli ett snitt som ska planeras i god tid. Så nu rullar namn förslag för fullt här hemma.

Till sist måste jag nämna det underbara Stockholms derbyt från veckan. Men för att visa respekt för alla apor som redan lider av förnedringen håller jag mig till att säga att AIK vinner rättvist och NOLLAR dif mer underbart kan det inte bli.

Bäst att bädda ner sig nu så jag vaknar i tid i morgon.

Peace

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Spännande! Nytt jobb, ny bebis! Lycka till med båda :)

    2011-11-24 | 18:29:41

Kommentera inlägget här: