mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Midsommar är över

Kategori: Allmänt

Tisdagkväll och familjen sitter samlad för att kolla in premiären av allsång på skansen. Lilltjejen skriker ut sånger av olika slag vilken hon gör hela dagarna. Just nu bryter hon av med lite dans medans vi andra försöker få henne tyst för att kunna höra sången som ljuder från tvn.
Tänker för mig själv att jag är ju en ganska grym kille på att fixa saker här i livet, brukar skryta på jobbet att det inte finns mycket av värde som jag inte kan fixa men biljetter till allsång på skansen rad 1 till 5 tror jag kan bli ett problem. Säkert kan man köpa sig en plats för ett fyrsiffrigt belopp men vem skulle göra det? Köa från tidig morgon är ju heller inte något allternativ så nu har jag ett uppdrag under sommaren.

I går var jag tillbaka på fotbollsplanen och tränade i en något turbulent klubb. Tyvärr är det ingen som sjunger ut sin besvikelse under träningarna men vad jag förstått så är besvikelsen bland spelarna stor och det rör tydligen allt ifrån tränings uppslutning, lag uttagningar och taktiska drag från ledningen. Den berömda spelglädjen lyser med sin frånvaro och jag känner mig nöjd med att tillhöra b-laget som inte alls har samma problem just nu.

Midsommarhelgen har varit riktigt bra med traditionellt firande i Östhammar. Trevligt som vanligt med både god mat och dryck.
Tyvärr har det varit en riktigt mörk helg i Öregrund där helgen bjudit på allt hemskt man kan tänka sig. Ingenting jag känner att jag vill gå in på men jag konstaterar att det hela är så sjukt tragiskt och jag ser inte fram emot den dagen mina döttrar ska börja hänga där på helgerna. Kan väl bli så att jag låser in dom alla storhelger tills dom närmat sig 25 års ålder, borde fungera....

På jobbet köttar jag på i värmen och har otroligt mycket att göra eftersom flera redan knallat på semester. Tyvärr har en av mina absoluta favorit kollegor sagt upp sig och har endast tre månader kvar. Riktigt tråkigt måste jag säga och våra fika raster, mail konversationer, jobbfester och konferenser tappar en glädjespridare av hög rang. Kan väl bara säga lycka till på nya jobbet och hoppas att du kommer hälsa på och hänga med oss riktigt mycket i framtiden.

Gnaget ångar på och fortsätter vinna mycket tackvare Bang Bangura x 2. Och som vanligt innom svensk fotboll så börjar buden från det stora klubbarna hagla in så fort någon gör det bra och jag räknar med att två till tre spelare kommer försvinna innan säsongen är över. Hoppas bara att AIK kommer få riktigt mycket pengar om dom nu säljer våra stjärnor.

Dansen framför tvn börjar spåra ur och det kan jag väl tacka Danny för som drar av In the club med alldeles för avanserade dans steg för min lilltjej. Kanske jag borde ställa mig upp och lära henne alla mina moves.

See you

Kommentarer


Kommentera inlägget här: