mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Derby med en bar bringa:-)

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från min premiär match i Norrskedikas B-lag. Kankse ingen match som kommer gå till historien på grund av det fantastiska spelet men kanske på grund av domarens uppträdande.

Kommer tyvärr inte ihåg när i matchen det hände men jag tror det var redan i första halvlek som han totalt spårar ur. Han blåser frispark till motståndarna Gräsö var på killen som blir fäld skriker till lite eftersom avblåsningen komer lite sent. Då börjar domaren skrika att han blir less och att det tydligen finns en massa spelare som dömmer bättre än honom. Men händelsen stannar inte där nej han sliter av sig domartröjan och sträcker den till spelaren han står och skriker till. Han skriker och svär mer än vad alla spelare på planen någonsin gjort under en och samma match innan han till slut blåser igång matchen igen.

Det hela blev så pinsamt att jag till slut inte kunde titta på det som hände utan vände mig om för att att kunna hålla mig för skratt. Matchen var absolut inte gnälligare än någon annan match och jag tror helt enkelt att domaren bara hade en dålig dag.

Matchen slutade 6-1 till oss vilket var helt ok men som sagt ingen match som kommer gå till historien.

I helgen var jag iväg till TeddyBear på 30 års fest. Kvällen bjöd på god mat, trekamp, mycket dryck och avslutningsvis ett försök att grilla korv. Tror vi var ca 25 personer och jag är ganska säker på att alla var nöjda med kvällen. Kvällens stora snackis handlade om stekar Manges nya jacka.... Nu mera kallas han seglarn:-)

Tack Björn för en trevlig kväll och välkommen över strecket.

Veckan har mycket att bjuda på och kommer avslutas med härligt midsommar firande som kommer firas enligt våran tradition. Heldag i Östhammar tillsammans med familjen Ericsson/Emriksson med sill lunch innan vi knallar ner till dansen runt midsommarstången som i år flyttats till krutudden.
På kvällen ramlar det in lite fler folk och enligt rycktet blir vi närmare 35 personer i år. Hoppas på fint väder vilket alltid är viktigt just denna dag.

Nu har jag viktiga saker att kolla upp ute i cyber världen, det är ju mycket ryckten som rullar nu om Chelseas blivande tränare, måste skaffa mig lite koll nu.
Aik gick ju på en riktig käftsmäll i går och den andra kom i kväll när Djurgården lyckades vinna botten mötet.

Ha en bra vecka så hörs vi innom en snar framtid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: