mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Sommar nu

Kategori: Allmänt

Ok ska göra ännu ett försök att bättra mig på blogg sidan, inte för att jag har så många besvikna läsare som ivrigt väntar på nya innläg nej för att jag själv egentligen vill skriva mycket mycket mer.
Som jag sagt tidigare så skulle jag behöva ett par timmar till varje dygn men jag vet inte vart man kan köpa det?

Har varit ganska mycket på jobbet senaste tiden med ombyggnader och tuffa mål som jag ivrigt jagat. Sen har det varit skolavslutninga, fotbollscup, golftävling, matcher och träningar. Allt har varit roligt och sommarvärmen har slagit till på allvar vilket jag tycker är helt underbart.

Tänkte sammanfatta en del av alla händelser med lite bilder:



Stortjejens första skolavslutning, massor av sång innan det stora tårtkalaset kunde starta.



Mormor och min vackra dotter.



Golftävling anordnad av Dialect, min första runda för året slutade på en fjärdeplats.



Ute kväll i Uppsala på Flustret där vi i butikshänget bjöd med våra trevliga tekniker..... ser väl trevliga ut....

I helgen har hela familjen varit ute vid Stockholmsskärgård. Vi bokade in oss i en stuga i Vaxholm för att njuta av det fina vädret och krydda det hela med barnensdag ute på Vaxholmskastell. Den stora anledningen till resan var att barnens favorit grupp Nextgeneration skulle uppträda ute på ön.
Riktigt mysigt ställe och allt föll barnen i smak, bjuder på lite fler bilder:



Lunch nere på stan (vaxholm)




Barnens kusin Max var med.



Vaxholms kastell



Noras önskan om långt och rakt hår slog in



La familia

Helt enkelt en riktigt bra helg.

Mitt fotbollstränande håller i sig och jag kan väl inte säga att jag är fulltränad direkt men innom ett par år är jag nog där. Fick mycket oväntat lira match i fredags med A-laget som fått in sena återbud, 35 minuters lir blev det och nej... det gick inte bra för mig. Har ju inga som hellst ambitioner om att lira A-lags fotboll utan hoppas att min riktiga debut blir den 20:e med B-laget mot min gammla klubb Gräsö. Krigar på och hoppas få lira från start då.

I helgen blir det 30 års fest för Mr TeddyBear. Ska bli kul att träffa grabben igen och just nu sliter jag och Zingo för att hitta den perfekta presenten, kommer vi lyckas...? troligtvis inte:-)

Ska knalla upp och lägga mig nu eftersom jag har som mål att ta mig upp i natt och kolla in när bröderna röd spelar hem den gigantiska NHL bucklan. Nej jag är inget stort hockey fan men något historiskt är på väg att hända och då vill jag gärna se det live.
När jag ändå är inne på sköna fotbollshändelser måste jag nämna gårdagens AIK match mot MalmöFF. AIK körde i mina ögon över grötpratarna i andra halvlek och kunde stollta kliva av planen med en 2-0 seger i ryggen.
Som vanligt var Tjerna kung på mitten och jag bara log när "Tjerna till landslaget" ekade i Solna, tror det kan bli riktigt bra det här.

Ska bli duktigare att uppdatera nu och mina sms inlägg kommer bli betydligt fler i framtiden.



GODNATT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: