mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Match referat från min synvinkel

Kategori: Allmänt

Årets första seriematch är avklarad och för motståndet i dag stod serieledarna Hagunda. Att det skulle bli en tuff match var vi förberedda på eftersom det tidigare mötet slutade med förnedrande 20-4. Sedan den förlusten så är vi ju några nya spelare som kommit tillbaka och framför allt så har mycket i klubben förändrats.

Vi startade matchen på tre liner och var med riktigt bra hela den första perioden och det var absolut det högsta tempo jag varit med om i den här divisionen. Hagundas Simon Johansson som i det tidigare mötet gjorde fantastiska 11 poäng skulle sättas under hård bevakning men man kan väl säga att det gick.... så där. Efter första perioden låg vi under med 0-2 och Johansson hade gjort ett mål och ett ass.

Andra perioden blev våran sämsta och Johanssons bästa, han hänger tre kassar och vi förlorar perioden med 1-4. Vi är ändå med i matchen och viker aldrig ner oss. Självklart var det klass skillnad på lagen men med tanke på att deras A-lag spelar i allsvenskan så borde skillnaden ha varit större. Vi lyckas i alla fall göra ett mål och inte helt oväntat så var det Backman som hängde.

I tredje perioden gick vi ner på två linor och det visade sig vara ett bra beslut. Vi vinner den sista perioden med 1-0 och jag tycker vi ska vara hel nöjda med matchen. Som jag skrev tidigare så är det inte dom här matcherna vi måste vinna och spelar vi som vi gjorde i dag kommer vi ta riktigt många poäng i kommande matcher.
Min lina spelade faktiskt plus i dag vilket jag tycker är mer än godkänt, 1 bakåt och två av Backman framåt. Vi släpper in ett i 4-5 spelet, andra linan spelar 0-0 vilket också är godkänt med tanke på motståndet, tredje linan som för dagen bestod av några yngre och oruttinerade killar spelade 0-4.

Ändå vill jag ge hela laget godkänt eftersom vi genomför hela matchen med krig och för att vi aldrig viker ner oss. Plockar därför inte ut någon som matchens lirare eller rättare sagt ALLA. Tycker att det senaste spelarmötet har gjort att vi tagit ett stort steg i rätt riktning och framför allt har det taktiska blivi mycket bättre sen coach börjat jobba aktivt på sidan. I dag tycker jag han gör allt rätt med spelare och taktik.

Bananerna i pyjamas var även dom bra i dag men jag förstår inte varför man inte kan prata normalt bara för att man är domare... Tydligen så ska man tolka allt spelarna säger som negativ kritik sen om man ställer en fråga eller berömer dom har ingen betydelse.

Säger grattis till Hagunda som jag tror kommr ta hem seriesegern ganska enkelt i år.

Peace

Kommentarer

  • Anders Ö HIF säger:

    Tack för dina gratulationer!

    Det var en riktigt rolig och schysst match. Ni har onekligen lyft er rejält sedan senaste matchen!



    Lycka till framöver!

    2011-01-09 | 11:05:49

Kommentera inlägget här: