mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Nytt år

Kategori: Allmänt

Nytt år, nya möjligheter, starta från noll, byta blad, vända sida eller något annat beprövat uttryck skulle jag kunna andvända men jag väljer bara att säga god fortsättning.
Självklart är även årets nyårslöfte det samma som det senaste tio årens löfte. Träna mer, gå ner massor i vikt, beach 2011 ska domineras av mig, sluta snusa och tjäna massor av pengar så inga konstigheter.

Vad har då det nya året bjudit på så här långt, jo det firades in med familjen Ericsson/Emriksson och det var som vanligt en trevlig tillställning. God mat, god dryck och självklart bjöd Lukas på fyrverkerier.

 Uppdukat för nyårsmiddag

 Värdinnan gör sig redo för tolvslaget

 Fyrverkeri kungarna

Jo då jag hatar snö även på nyårsafton

Januaris första stora händelse var ju som jag tidigare nämnt Östhammar floorball cup där åtta lag skulle göra upp om den åtråvärda titeln. MITT lag, Tofters vänner möttes upp klockan tio och det var först då vi insåg att vi kanske var några spelare för lite men vältränade som själva tycker att vi är körde vi på. Ärligt talat så blev vägen till seger, ja självklart vann vi hela skiten, betydligt lättare än jag väntat mig. Hade räknat med att våra svåraste motståndare skulle vara FC Östhammar som vunnit cupen det två år som cupen spelats. Men det skulle visa sig att FC fick slita för att ta sig vidare från gruppen och när vi väl möttes så blev det en promenad seger för oss, tror vi vann med hela 9-2 ( kan vara fel ). I stället blev det Åkes lärjungar som lyckades ta en poäng mot oss i gruppen men som fick ge vika i finalen. En rolig cup som var riktigt bra anordnad så vi kommer med samma lag nästa år, kanske alla våra spelare kommer då....

 Vinnarlaget
Tobbe L, Lillen, Nr 10, Tapout, Emrik, Smed,Backman, Owe och Stangeby!

Kul att Stangeby som aldrig stått i mål tidigare övertygade, som han själv sa innan cupen - Hur svårt kan det vara:-)
Lagets bästa spelare i år blev Smed med en otroligt stabil insats på Backen, Grattis.
Seger banketten kommer bli ett slag och den kommer äga rum så fort alla spelare är samlade igen.

Själv har jag mest jobbat i mellan dagarna och i början på året men tjejerna har passat på att åka lite skridskor och enligt deras mamma gör dom stora framgångar så i morgon blir det isen för våran del. Så här har det sett ut:

 Älskar den hjälmen :-)

 Tuva dominerar på isen

I går var det den årliga juldansen i Norrskedika som barnen inte skulle missa för allt i världen så det var bara att åka dit och dansa ut julen. Efter var dom helnöjda och har redan bokat in nästa års dans.



I morgon ska vi som sagt ner till isen och jag ska lära tjejerna allt jag kan för att sen möta serieledarna i årets första innebandy match. Tyvärr har vi ett par spelare borta så det kan bli riktigt tufft men det är ju inte dom här matcherna vi måste vinna. I huvudet finns självklart tanken om en super skräll, det händer ju faktiskt ganska ofta att botten slår toppen och varför skulle inte det kunna hända oss? Tror på X i morgon:-)

Har även bokat datum för min årliga poker turnering och så här ser inbjudan ut:

Marcus Invitation
Nu är det dags för min årliga pokerturnering och just du är inbjuden. Vi kommer lira 300:-+50:- Rebuy. Turneringen går av stapeln lördagen den 26 Februari 12:00. Satsar på att bli 50 spelare och ni kan anmäla här på FB eller direkt till mig via tele eller mail. När jag mottagit din anmälan ( som det är ok att göra tidigare än två timmar innan) får du ett meddelande om var vi kommer hålla till. Mat och dryck kommer finnas på plats och självklart kommer det vara bounty på senaste segraren Lillen och några fler grymma spelare. Välkommen

Alla som vill spela är välkommna så det är bara att höra av sig.

Avslutar med en nyårsbild på minstingen Nora



Skål och god fortsättning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: