mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Äntligen

Kategori: Allmänt

Då gör vi ett nytt försök efter alla problem jag haft med sidan senaste dagarna. Kan lova att datorn varit nära på att få sig en åktur genom rutan efter ca 50 försök att ladda upp en bild eller film men nu försöker jag igen.

Om jag börjar med alla hjärtans dag så kan man lugnt säga att tjejerna blev glada över sina presenter, eller vad tror ni?
 Vrid på huvudet....



Självklart hade tjejerna fixat en riktigt mysig middag och efterrätt med krydda så man viste vilken dag det var, massa fina teckningar skulle också delas ut.





Nästa stora händelse var att stor tjejen skulle åka lilla vasaloppet. Eftersom hon skulle åka med bästisen Ella som hon mer eller mindre sitter ihop med tog jag ett litet snack med henne innan, så här lät det ungefär:
Pappa - I dag är det absolut ingen tävling men du kan väl försöka åka så fort du kan
Tuva - Hmm ja men varför det
Pappa - Ja men då testar du dig själv och ser hur fort du kan åka
Tuva - Är det en tävling?
Pappa - Nej men du ska i alla fall åka så fort du kan, du behöver ju inte jaga efter Ella eller åka och hålla henne i handen.
Tuva - Men pappa man kan väl inte hålla varandra i handen när man har stavar
Pappa ( börjar ledsna ) Bara åk så fort du kan!!
Tuva - Ok vi får se hur jag gör

Loppet var 2,5 km och jag var lite orolig att hon inte skulle ta sig runt men döm om min förvåning när hon dyker upp som nummer två ivrig som aldrig förr. Jag stog en bit ut i spåret och hejade på henne men det enda hon frågade var, har Ella åkt förbi? Det var bara en som kom före henne och det var en kille som var några år äldre så jag tror hon var riktigt nöjd efteråt.... fast det inte var en tävling. En äldre man som var med och anordnade loppet kom fram till mig senare och sa att min dotter var otroligt duktig och att hon kämpade som en galning. Om jag blev stolt, nja så där:-) Man får väl kolla upp om det finns några pengar att tjäna i den sporten för då börjar elitsatsningen senast nästa vinter.

 Taggad innan loppet.


I lördags var det dags för mig att lira match igen, kort sagt gick det som vanligt. Vi mötte seritrean och mötte upp med ett något mosigt lag eftersom det visade sig att några killar festat hela natten innan. Av någon konstig anledning orkade jag inte ens bli sur utan skrattade bort det hela. Vi gör ändå en helt ok match och är med i två perioder men får stryk med 12-6. Nu återstår det tre matcher mot lag som vi normalt ska slå, frågan är om vi vill vinna och hålla oss kvar i en serie som egentligen ( enligt mig ) är för bra för oss.

Den här veckan har jag lite att planera inför min stora årliga pokerturnering som äger rum på lördag. Mycket att fixa och jag hoppas allt kommer flyta på utan problem. Hade fixat med en admenistratör som skulle sköta det mesta runt turneringen under tiden jag själv skulle lira men tyvärr hoppade han av nu i veckan så vi får se hur det löser sig. Det som är lite extra kul är att det kommer ett gäng och lirar från mina hoods, vi lirade sjukt mycket kort när vi var yngre. På den tiden var det inte ovanligt att vi körde igenom ett 12 timmars pass som slutade med att vi bara satt och skratta mellan givarna.

På jobbet flyter det på som vanligt, kanske lite för mycket som vanligt. Börjar känna att det är dags att utvecklas på något sätt men har svårt att se hur det ska gå till. Just nu sköter jag alla mina beställningar och säljer ute i butiken och  önskar väl kanske göra dom lite större affärerna eller kanske ha en kundstock som man hela tiden sköter om. Får väl ta ett snack med mina chefer och se hur man kan gå vidare.
Som alla andra människor drömmer jag om att starta något eget men i dags läget har jag inte en aning om vad det skulle vara.

På söndag kommer jag och familjen dra till Norrtälje för att kolla innebandy och besöka något lekland. Eftersom min polare Albin dominerar i division två just nu och har varit sjukt het senaste matcherna, eller vad sägs om sju poäng senaste matchen, har han utlovat vinnst i den mycket viktiga matchen på söndag. Vinner dom inte kommer han personligen betala soppa pengarna till mig så det känns som att jag inte kan backa på den resan:-)

Får absolut inte glömma tala om att från och med i går så är jag och min sambo åter fast i träsket.... ja Big brother har börjat igen!!! Tror vi följt det varje år det gått och även om vi förnekar det så kommer vi följa det slaviskt även i år. Som vanligt sitter man bara och gapar över vilka märkliga människor som kliver in i huset men jag vet att snart är dom mina vänner i rutan.

Tänker inte gå in närmare på hur det går för mina favorit lag just nu utan spar det till ljusare tider.

Bjuder på lite vacker spontan sång från min yngsta juvel:


 Vrid på huvudet :-)

Over and out

Kommentarer


Kommentera inlägget här: