mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fullspäckad lördag

Kategori: Allmänt

Jag hatar kyla!! Alltså på rikigt! Vaknar en måndag morgon lite extra seg eftersom jag av någon konstig anledning legat klar vaken till ca 04:20. Kliver upp och väcker tjejerna för att knalla ner och känna att det är ovanligt kallt nere i köket. Kollar in termometern och ser att den står på - 24,5!!!!! Helt sjukt!! Jag menar värkligen att jag hatar kyla och med kyla menar jag 10-12 minus grader då förstår ni min reaktion när tempen visar -24,5
Försökte samla mig för att kunna ta mig igenom en dag som den här men ville egentligen bara ta barnen och bädda ner oss framför en fyra timmars rulle.

I lördags var det fullt upp, först jobba sen raka vägen till match.  För en gångsskull startade vi matchen riktigt bra och mer eller mindre spelade vi ut serie tvåan och trots att vi vinner skotten i den första perioden med 10-4 är det gästerna som har ledningen med 0-1 efter mål i powerplay. Är ganska säker på att alla i laget kände att vi var det bättre laget och kom ut till den andra perioden lika taggade som i den första. Vi kvitterar efter halva perioden genom Backman som haft måltorka i ca 200 minuter :-) Efter andra perioden står det 2-3 men jag hävdar fortfarande att vi var det bättre laget och det var vi som förde matchen, ja det är sant IBK Östhammar förde en match i hela två perioder. Tyvärr skulle den tredje perioden total förstöras av en person MR Matti Eronen som tyckte att det var dags för honom att synas lite. Det tråkiga med den mannen är att han inte spelar i Östhammar och inte heller i motståndar laget nej han var en av dagens dommare.....
I början av den tredje perioden gör han två mycket konstiga domslut som avgör hela matchen. Två felaktigt dömda mål som får oss att knäcka ihop totalt, snackade igenom domsluten med flera spelare och publik för att få en annan bild av de två situationerna. Även om vi försöker att inte vara partiska så kan vi inte förstå hur denna man tänkte. Själv var jag tvungen att kliva av efter det andra målet där bollen sparkades in på ett sätt som hade gjort både Zlatan och Drogba avundsjuka men tydligen råkade Eronen missa det och godkände målet. Hade jag inte klivit av är jag rädd att mannen i gult hade fått höra hur dålig jag tyckte han var och det med ord mina barn aldrig ska få höra från sin far. Det flesta i laget suckade tungt och insåg att vi omöjligt skulle vinna med sådana domslut men vi avslutade ändå matchen snyggt och förlorade med siffrorna 4-7. Är sjukt less just nu när vi inte ens kan vinna när i är det bättre laget och borde kanske göra som FOPPA gjorde i dag, pensionera mig.

När vi ändå är inne på att lägga av kan jag passa på att hylla en anna stor stor spelare som i dag sa tack och adjö. Den riktiga RONALDO meddelade i dag att han slutar. Finns massor att säga om den mannen men jag låter bilderna tala i stället.



Skulle lätt kunna fylla flera timmar åt er med vackra mål och fotbolls propaganda men jag ska försöka låta bli.

 I lördags kväll var jag som sagt bjuden hem till chefen på 40 års fest. Kan väl säga att det är inte så ofta jag är en av det yngre på festerna jag går på men det var jag denna kväll. Många kollegor var på plats men även andra gäster som jag aldrig sett. Min kollega Håkan stod för kvällens underhållning och vem kunde ana att han dålde en sån talang. Han spelade gitarr och sjöng nästan hela kvällen och tro mig det var sjukt bra. Vet egentligen inte varför men i det här sällskapet höll jag en otroligt låg profil och satt väl mest och iaktog. När vissa grabba micken och började köra karaoke och dansa kände jag att det där skulle jag aldrig kunna göra..... hm var det bara en vecka sen jag och Mr Risberg dansade för oss själva som om vi ägde hela världen :-) En lyckad fest med trevliga människor, god mat och dryck. Filmade en del på Håkan när han lirade men lyckas inte lägga upp det här. Bjuder i stället på lite bilder av den store Foppa, om det funkar....


Vet inte vad det är för fel men jag lyckas inte få in en enda video i dag...... måste vara kylans fel!!

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: