mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

VAB

Kategori: Allmänt

I dag har jag varit hemma med småtjejerna. Tuva har hostat under en längre tid och började i natt klaga på smärta i halsen så det var bara att stanna hemma i dag. Självklart blev hon jätte sur och vägrade prata med mig under ca en timme. Självklart blev det även mindre glada miner på jobbet där vi redan var lite med folk eftersom folk fortfarande är på semester.

Man kan väl lugnt säga att den softa tiden när man bara är hemma och chillar med barnen är förbi. Nu ska dom aktiveras 24/7 och att erbjuda en film är ju det samma som att dum förklara sig själv. Nu är jag helt slut och har precis lyckats peta ner dom i sina sängar.

Helgen har gått i fotbollens tecken, både jag och Tuva har lirat match. Tuva hade fyra matcher på söndagen och var riktigt nöjd efter 2 vinster 1 oavgjord och en förlust. Hon var ruskigt nära att hänga sitt första mål också men målvakten gjorde en kanon räddning.
För min del gick det sämre, stryk mot boxningslaget Unil med 4-0. Sämst av alla var domaren som var en riktigt feg och usel ..... ja jag vet inte vad man kan kalla honom. Senast vi mötte dom blev en av deras spelare utvisad efter att ha sparkat och slagit en kille i vårat lag efter avblåsning, nu började han boxa på en kille i vårat lag medans en annan höll i honom  efter ett litet gruff. Självklart är det rött kort när man slår en anna spelare med knyten näve i ansiktet men inte med den här domaren. Eftersom han körde samma språk som boxaren ( inte svenska) så fick jag för mig att dom kände till varandra och tror att han helt enkelt inte vågade ge killen rött. Detta är dock bara mina egna tankar ( hörde dom säga ngt och skratta innan matchen) så jag vet inte om så var fallet. Sjukt var det i alla fall.

Aik tog en viktig seger i går hemma mot Syrianska. RÅP gjorde det avgörande 1-0 i den 90 minuten och det var väl inte direkt någon bra match.  Som vanligt var Karikari under all kritik och tyvärr åkte Viktor på en hjärnskakning, hoppas han blir friskt tills den 12 september då nästa match ska spelas, då mot Örebro.

Vad jag vet så har Bangura inte blivit såld i dag vilket alla tidningar i går ropade ut. Tydligen hade Celtic bjudit skamlösa 22 miljoner för killen vilket enligt mig AIK inte ens borde lyssna på. Men vad jag vet är han kvar så det var väl bara skit snack.

Nej nu måste jag lägga lite tid på det viktiga Wordfeud innan jag ger upp för dagen.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: