mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Måndag igen

Kategori: Allmänt

Så då var det måndag igen och jag sitter just nu i butiken i Norrtälje och intar dagens lunch.  En heldel saker har hänt sista dagarna så jag ska försöka komma ihåg det viktiga.

Självklart måste jag nämna fredagens landskamp som Sverige fint rullade hem med en 2-0 seger, kul att se det "nya" landslaget med lite yngre förmågor som tar för sig. Zlatan var ju som vanligt den stora stjärnan och han gjorde en mer än godkänd insatts. Att nya förbundskaptenen är ett lyft behöver jag väl knappast nämna men jag tror inte det dröjer länge innan hela svenskafolket kommer älska den mannen. Lite roligare nu att kolla in press träffarna när förbundskaptenen faktiskt vågar bjuda på sig själv och släppa den svenska stelheten.

För egen del har det inte blivit något sportande i helgen, fick i torsdagskväll ett mycket oväntat samtal från fotbollslaget som ville att jag skulle vara med och spela b.lags match i helgen. Märkligt det där, när man inte dyker upp på träningarna på en vecka vill dom att man ska vara med men när du är med och tränar är du som osynlig.... skumt. Men jag tackade självklart nej eftersom jag bestämt mig för att lägga ner av ren princip. Men jag ger fortfarande kompisarna i laget mitt stöd så i går drog jag och barnen tillsammans med Appon ner och kollade in a-lagets hemma match.
Det visade sig bli en spännande match där Höff tillslut tog hem segern med 3-2, en mycket viktig seger som nu tar laget upp två steg i tabellen på något säkrare mark.
Kan ju inte låta bli att hylla och såga efter att jag varit på match så.... mina hyllningar i dag går först till Johan "klose" Jensensom fortsätter att imponera på mig, synd bara att han inte fick hänga dit sitt "fri läge". Men en mycket bra match av honom.

Ove denne mystiske man var som vanligt riktigt bra och sliter över hela banan, varför han klev av (blev avplockad?) i början av andra halvlek vet jag inte men hyllas ska han.

Tobbe L ska hyllas för hans otroliga upp offring som jag undrar om alla uppfattade, han slänger sig och täcker bort ett skott med klacken i slutet av matchen som garanterat hade betyt 3-3 om han inte varit där, så han hyllar jag för det. Sen ska han sågas också.... återigen kliver han av i mitten av första halvlek (på grund av skada tror jag) när han och laget spelar som bäst, sen glider han in i andra igen och är lika bra som innan. Enligt mig måste han bita ihop, skrika ut sin smärta, spotta i näven, gråta som en man, ja vad som krävs för att i sista hand kliva av planen. När Tobbe i går klev av tappade Höff allt spel, ja jag säger inte att det var hans fel och speciellt inte om han var skadad men då började man flytta om i laget och med det tappade dom spelet.... Oj var jag för hård nu?

Sågning nummer två går till den store målgöraren Honkan som i dag sågas för sin oförmåga att göra mål. Jag vet inte vad som hänt men helt plötsligt har han gått från het målgörare till att bli matchens sumpare. Kan vara jag som har för höga förväntningar på han men får man 90 minuter på topp och har dom lägena han hade i går så bör man kunna kräva i alla fall en kasse.

Nu vann dom ju till slut så ett stort grattis till hela laget till en bra match.

Tyvärr så blev stora delar av helgen ett stort mörker innom mig fyllt av chock, sorg men ändå stora förhoppningar. En nära vän fick reda på att deras dotter efter många olika tester har drabbats av leukemi, hur tar man en sån smäll? Självklart börjar man fundera på hur man själv skulle ta i mot ett sånt besked och försöker sätta sig in i deras situation. Man blir bara ledsen och önskar att man kunde göra någonting för att hjälpa till men dom bor långt bort vilket gör det hela ännu värre för hennes släktingar.
Hon skrev till mig i går - det är helt hemskt det som hänt men vi ska ta oss igenom detta det är jag övertygad om, och kan hon som är mitt i det hela vara övertygad så kan även jag.
Tror behandlingarna skulle börja i dag eller i morgon så jag ber till gud att allt ska gå bra för deras underbara lilla tjej.

Nu är käket slut och jag känner mig redo att jobba vidare.
Vi hörs snart igen.

Kommentarer

  • Linkan säger:

    Tack för både hyllning och sågning :) Antar att jag tappade huvudet lite mer än att det var en skada i första halvleken. Blev lite småsur ;)

    Alltid lika trevlig läsning :)

    2010-09-06 | 17:10:23
  • Ulrika säger:

    Håller med, Tobbe! Uppfriskande läsning.



    Tänkte på det andra inlägget också, tränaren som räknade antal spelare runt bollen... Var det HÖFF träningen du tittade på???

    Hihi, skoja bara är det väl bäst att tillägga ;)



    Apropå leukemi, kompisar till oss har en dotter som också fick den diagnosen! Men efter tuff behandling så är hon nu friskskriven och återigen pigg och glad åttaåring!! Jag tror det gått två år sen sista behandlingen. Kram

    2010-09-13 | 21:28:51

Kommentera inlägget här: