mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Om jag vann 200 miljoner

Kategori: Allmänt

Jaha jo då så att...... då var man tillbaka på jobbet i Norrtälje men den stora skillnaden från i går är att jag i dag sitter här helt själv från 10:00-17:00. Mina kollegor är sjuka eller på kundbesök medans jag är här i butiken. Så nu kom jag överens med mig själv att det är dags för lunch.

När man jobbar själv som jag gör i dag hinner man fundera över ganska mycket saker och en stor fråga som rullar i mitt huvud just nu är det här med arbete. Hur ska man egentligen känna sig gällande sitt arbete, ska man vara på en arbetsplats där man trivs med arbetsuppgifterna eller där man tjänar bäst eller där kollegorna är bäst eller där du känner dig behövd eller där du jobbar skiten ur dig eller där du knappt lyfter ett finger på åtta timmar eller ja vad? Hm ja en del av det här kan man ju garantera få på ett och samma arbete men vad är det som är det viktigaste?

Jag kan vara ganska säker på hur jag vill ha det i mitt arbetsliv vissa dagar för att dagen efter känna att jag är helt ute och cyklar. Men att känna att jag hela tiden utvecklas tror jag är det viktigaste för mig så då blir det egentligen ganska enkelt.... känner jag att jag utvecklas ska jag stanna på det arbetet men vad gör jag annars?

Önskar ibland att jag bara kunde vakna upp med en helt lysande idé som gav mig jobb och massor av pengar men jag väntar fortfarande på det. Önskar ibland att jag kunde vara som min kompis Sebbe, han har ungefär 20 olika idéer i veckan på affärer att starta. Då kan det vara allt ifrån att sälja sin kropp till att starta en butik eller andra firmor men det jag menar är att bara ideerna finns så kommer man till slut säkert på något som funkar.


Jag brukar ofta fråga kompisar vad dom skulle göra om dom vann typ 200 miljoner och det flesta säger att dom skulle starta något eget. En del säger att dom skulle jobba vidare men kanske lite mindre timmar i veckan....
Jag fattar ärligt talat inte hur man kan vilja fortsätta jobba överhuvudtaget, spelar ingen roll om jag så hade världens bästa jobb.
Personligen skulle jag sluta arbeta samma sekund som jag fått veta att jag vunnit pengarna sen skulle jag bara njuta av livets goda. Hur kan man säga att det skulle bli långtråkigt eller att man skulle bli rastlös? Jag är helt hundra på att jag skulle få varje dag att gå och jag skulle njuta av det varje sekund.
Nu skulle jag tex tagit med familjen till USA bara för att hälsa på min vännina och hennes familj när dom har det jobbigt på sjukhuset. Skulle kunna dra dit några dagar ta in på hotell och hjälpa till med det som skulle underlätta dagarnas gång för dom, tex städa deras hus, handla mat eller vad som helst.
Nja nu vet jag vad du tänker, hur ska det sluta för mina barn om dom bara skulle dra från plugget lite nu och då.... HALLÅ jag har 200 miljoner så jag köper en lärare, det där lät konstigt, jag menar att jag betalar en lärare som reser med oss sen åker vi vart vi vill och nej jag skulle ALDRIG ledsna på det.
Ok jag kan erkänna att jag skulle investera pengar i olika saker som jag noga skulle följa upp men det räknar jag inte som arbete, jag kanske skulle öppna en butik men jag skulle aldrig stå där själv eller sköta papperna själv nej jag kan ärligt säga att om jag vann så mycket pengar skulle jag aldrig mer jobba:-)

Så nu vet ni vad jag tänker på om dagarna. I kväll ska jag försöka ta mig iväg på träning igen. Hoppas så klart på att frågan ska komma från någon i ledningen... så att man snart får spela match igen.

Helgen har mycket roligt att bjuda på men det berättar jag om i morgon för nu har jag sagt åt mig själv att lunchen snart får vara slut!!

Kommentarer

  • Zingo säger:

    Tror du e inne på nåt her. Bæst att vara sin egen chef(gæsp) så att man utvecklas hela tiden och kan(gæsp) gøra vad man(gæsp) vill(gæsp).

    Gæsp. Jag skulle blåsa alla millar på en stor jævla fest. køpa in massa lamborghinis och grejer och bara crasha dem. På fyllan haha! Eller dra ut och ta en runk i rymden? Hur många har gjort det førr?! Ok, I rest my case(Sorry, Fredagsfeelings)..

    2010-09-24 | 12:47:29
    Bloggadress: http://addesword.blogspot.com
  • Kathrine krasnoff säger:

    Men nu krossar jag fingrarna att du helt ovantat far 200 miljoner kronor for jag antar att jag ar den dar vannen i USA och varat hus behover verkligen stadas ;) Du e for rolig du Markus!! saknar dig!

    2010-10-11 | 23:02:19
  • Mackant säger:

    Ja du K jag hoppas att det händer snart så jag kan komma över och städa åt er:-) Förstår du vilken frihet det skulle vara.... Jaja pengar är inte allt säger dom.....LJUUUUUUUG



    Adde...ingen komentar

    2010-10-13 | 12:51:50

Kommentera inlägget här: