mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Två sköna segrar på samma dag!!

Kategori: Allmänt

Sitter framför dumburken och kollar på Zlatan som ser ut att gå mot ännu ett fiasko i ligan. Dom har i pch för sig fortfarande en halvtimme på sig att avgöra hemma matchen mot Catania. Men dagen har bjudit mig på två stora segrar som jag gläds oerhört mycket över.

Den första segern var det mina hjältar AIK som plockade hem i dagens viktiga borta match mot BK Arslet. Hela matchen var en ända lång pina med stresat spel från mina hjältar vilket jag väljer att skylla på alla nya spelare i start elvan. Med våran bästa spelare avstängd (Bangura) och Nisse så var oron bland fansen stor inför dagens match och inte blev det bättre när vi blev tvingade att slänga in andramålisen på grund av sjukdom. Men det skulle visa sig att Kyriakos Stamatopoulos som andramålvakten heter blev en av de stora matchvinnarna tillsammans med Viktor Lundberg. Oerhört skönt med tre poäng och lite lite andrum i klubben men det är en lång väg kvar för att klara av att behålla hedern för mina kämpar.

Den andra segern togs i dag av min arbetskollega Molle Levín som i kväll kan titulera sig som BÄST I SVERIGE!!!! Han och hans båt kollega Stellan vann i kväll SM-serien i thundercat. Ett stort grattis säger jag till dom och hoppas dom firar natten lång!!!

Annars har veckoslutet varit oerhört lugnt, jag har legat hemma och har varit sjuk och tyckt synd om mig själv. Känns som att halva sverige går runt med förkylningar i kroppen just nu så man ska väl inte klaga.

Stor tjejen avslutade sin simskola i fredags och kom hem med en hel burk med simmärken. Tydligen har min sexåring redan klarat märken som man ska ta när man går i årskurs fyra. Eftersom jag själv är totalt rutten på att simma så kan jag inte ta åt mig äran för dom generna. Självklart är vi alla jätte glada och stollta över våran underbara tjej.

Eftersom jag varit sjuk så har jag inte kunnat tränat i veckan men jag hoppas komma i väg i kommande vecka så att jag inte soffar till mig totalt.
Bara tre och en halv vecka kvar nu tills flyget mot Barcelona med mig i lyfter. Ska bli riktigt kul att hänga med grabbarna som jag träffar allt för sällan. Har även bokat flyg till Norge i november då familjens senaste tillskott Max ska döpas. Ska väl även försöka trycka in ett besök i Addes nya cribb när vi är i landet.

I morgon är det två viktiga saker på schemat, först ska stor tjejen göra debut på en innebandyplan, nej det är absolut inte på grund av mina påtryckningar. Har faktiskt aldrig sagt till henne vad jag tycker hon borde prova på för idrotter så det kom som en överraskning även för mig. Första träningen för henne är alltså i morgon och vad jag vet så är det hon och en tjej till och resten killar, mina förhoppningar är att hon kommer bli tuffare nu om hon spelar med killar men vi får se hur hon tycker att det är.

Det andra som måste göras är att gå och rösta, tycker hela soppan smakar skit och att jag inte får något större begrepp om vart det olika partierna står. Att sitta och kolla på tv när dom står och kastar skit på varandra orkar jag bara inte så vi får se hur jag lägger min röst i morgon.

Oj höll på att glömma, Stort grattis till Tobbe the man som fyller år i dag, hoppas din dag varit bra och att ni tar tre poäng i morgon!!

Nu tillbaka till soffan!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: