mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Ny vecka

Kategori: Allmänt

Så då var jag tillbaka på jobbet och butiken i Norrtälje, måndag igen och en hel oskriven vecka ligger framför mina fötter. Eftersom jag inte har en aning om vad den veckan kommer bjuda på så tänkte jag i stället berätta vad som hände förra veckan.

I torsdags jobbade jag på som vanligt och bestämde mig för att glida ner på ännu en träning med IBK Östhammar. Som vanligt var det mycket folk ändå saknade jag ganska många grabbar som jag värkligen vill se i laget om jag ska spela kvar. Att jag tycker det nya spelsystemet är det absolut märkligaste jag har hört talas om får bli en senare fråga och det som är bra är att tränaren lyffter frågan varje träning där alla får säga sin mening. Jag uttrycker så tydligt jag kan att jag inte tror det kommer funka men att jag är villig att försöka få det att fungera.
En annan märklig sak är att tränaren vill att tex backarna ska dra, finta göra bort sin gubbe i uppspelen... hm jag trode det var en sak alla tränare skrek rakt ut för om dom fick se. Jag kan väl tycka att vi som lag är alldeles för osäkra för att börja dribbla i egen försvarzon men vad vet jag.
Senast torsdag tyckte jag chefen Susanne sa att kontrakten skulle vara påskrivna om man skulle vara med och lira och som det ser ut just nu så blir det inget spel för mig där. Ska ringa någ´ra grabbar som jag saknat på träningen och höra hur deras tankar går innan torsdag.

I fredags kväll var vi över till familjen Ericsson/Emriksson på middag och som vanligt var det god mat och dryck i trevliga människors sällskap. Min sambos lilla syster är hemma och hälsar på från grannlandet Norge och ställde villigt upp att köra oss, sånt är alltid trevligt och jag räknar med att stora syster har några körningar tillgodo där:-)
I lördagskväll kollade jag in Zlatans debut i Milan tröjan och den kan man väl summera i ett ord- FIASKO. Stryk mot nykomlingar, orörlig och missad straff, bra där Zlatan.

Söndagen var våran trädgårds dag hemma, hela familjen var ute och jobbade på gården. Poolen plockades ner, gården städades och gräset klipptes. Skönt att få det gjort nu är det bara att invänta det kalla vädret så utemöblerna får sin vinter vila.
Var i väg och lirade lite innebandy i går kväll också med Östhammars korplag. Det mest tragiska med det var att jag tyckte det var roligare än träningarna med IBK. En enkel förklaring kanske var att Tapout var med och vi lirade ihop. Funkade ganska bra måste jag säga, tror vi gjorde mål i alla byten utom tre, ändå fick vi åka hem som förlorare med ett mål upp.

Nej nu är lunchen slut så back to work!!

Kommentarer

  • Ali säger:

    Hej!,jag jobbar i skolan och gör en uppsats om reseledare eftersom jag själv vill blir det,jag undrar om du kunde hjälpa mig med att svara på några frågor. Det vore jättesnällt! :)

    2010-11-25 | 12:37:39

Kommentera inlägget här: