mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Derby och renovering

Kategori: Allmänt

Sen vi kom hem från Barcelona har jag fått otroligt mycket gjort med tanke på hur slut kroppen var efter allt...jag gått på Spaniens gator. Men det har rullat på fint både på jobbet och hemma.

I lördags var det dags för det första stora derbyt mot min gamla klubb IK Östhammar, kände mig i bra form innan matchen och tyckte det bara skulle bli kul att möta grabbarna. Östhammar ställde upp med det absolut bästa laget man kunde få ihop och jag tror dom hade mer än fyra femmor med sig till start. Kul att se att deras "gubb lina" var med och jag vet att den linan har gjort ett antal hundra kassar genom åren.

 
Dagge Hängde som vanligt "Gubblinans kung"

Matchen blev inte oväntat fruktansvärt jämn och i mitten av andra perioden tog Östhammar ledningen med 2-1 genom:

 Dennis S

Kände mig aldrig riktigt orolig för jag tyckte vi hade det mesta av spelet och de farligaste lägena en Cedervall som vakade över Östhammars bur hade tydligen bestämt sig för att göra sin livs match ( vad vet jag) just i dag. Vi pressade på och lyckades till slut kvittera i slutet av perioden. Så här långt i matchen hade jag själv hängt två kassar som båda blivit bortdömda. Båda avblåsningarna stod sama domare för och av erfarenhet vet jag att han absolut inte gillar mig.
Det första målet tycker jag personligen skulle blivit godkännt bara för att det var så otroligt snyggt men eftersom jag är en ärlig man så ärkänner jag att det var högklubba.
Det andra målet var inte lika snyggt men en horibel bortdömning enligt mig, jag hänger upp den i nättaket sen går signalen för pausvila och snubben får det till att signalen ljöd innan målet.... bortdömd som vanligt.

Efter signalen för period två passade Östhammars bästa spelare Mr Bosch på att ge mig en riktig tackling i ryggen så mina käkar slog ihop så jag trodde att varenda tand skulle rasa ut men han lyckades smita undan den 2an på något märkligt vis. Tror han gav igen för alla gånger jag snurrat upp han så jag tar den smällen...man som jag är:-)

I tredje perioden höjer vi tempot och drar ifrån till 5-2 och det flesta tror nog att vi avgjort matchen men vi bjuder upp till dans på grund av några utvisningar och Östhammar knappar in med två snabba mål, självklart gör Bulan sitt obligatoriska mål för dagen. Men vi håller undan och vinner med 6-5 vilket jag tycker är helt rättvist och jag tror det flesta i mitt forna lag är väldigt nöjda med sin insats. Stor cred till målvakten Cedervall som räddade hela 39 skott och mer eller mindre höll nere siffrorna på egen hand.

 Två av det hetaste lirarna för oss på samma bild, Stenis 2 mål (som vanligt) Owe 1

 
Själv fick jag höra av flera i Östhammar att jag inte passade att spela i blått...? Ser väl helt ok ut eller?
För min del slutade matchen med två ass och som sagt två bortdömda mål...

Hemma har vi börjat renovera köket och vi började med att måla taket. Man säger ju att vissa människor har tummen mitt i handen, själv har jag inte ens någon tumme men som tur är blir jag upplärd av min sambo och här är resultatet så här långt.

 Före

 Efter
 Min kära sliter på

Avslutningsvis tackar jag match fotografen som tydligen vill vara anonym:



Peace

Kommentarer

  • emrik säger:

    Riktigt stilig bild tofters, rätt nummer också! Du lär dig :)

    2010-10-25 | 23:40:08
  • Jossan säger:

    Det kommer att bli såå fint i köket när ni är klara! Tur att du har en drivande sambo så projekten kommer igång :) Ha de gott och hälsa familjen!

    2010-10-26 | 09:26:27

Kommentera inlägget här: