mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Barcelona

Kategori: Allmänt

Då var man hemma i vardagen igen och jag kan väl konstatera att grabb resan till Barcelona blev en succe. Vi hade sjukt roligt och skrattade lika hjärtligt åt varandra och med varandra som vi gjort under våran uppväxt. Vi var alltså sex grabbar hemma från "Våla" som mer eller mindre har växtupp tillsammans som nu begav oss till Barcelona.



Huvud fokuset låg ju på lördagens fotbollsmatch mellan Barca och Valencia på den otroligt maffiga stadion Nou Camp. Vi fick hosta upp 160 euro för biljetterna men tro mig det var det värt. Satt kungligt bra och jag njöt av varje sekund. Matchen hade allt, tre mål alla ganska snygga, en galen spanjor som skrek och sågade sitt lag i 90 minuter, vissel orkan som mer eller mindre bedövade mina trumhinnor, spansk läktar sång och en Xavi i helt ok form. Men jag ska erkänna att jag saknade en sak....Zlatan, Zlatan valde ju att lämna Barcelona veckan efter att vi bokat våran resa och jag tror inte resan hade blivit sämre om han varit på plan men men man kan inte få allt här i världen.


Det jag kan klaga på med gott samvete på var maten, en måltid var ok resten var ren katastrof men som ni säkert förstår så blev det flytande intaget ganska så stort så det jämnade ut sig.

Vi knallade en hel del på stan under dagarna och letade shopping men reseledar Adde kom ju på sista dagen kl 22:00 att vi gått på fel gator och visade snällt dom heta gatorna när allt var stängt.



Så det mesta inhandlades i supporter butiken där det fanns ett och annat att välja på.



Blev även en dag nere vid stranden där vi käkade på en helt ok restaurang och när vi kom dit var det väl en 27-28 grader i solen och när vi drog svin kallt och regn, därför det ser ut som att jag håller på dör på bilden:-)



Allt som allt en riktigt bra resa och med det i bakluckan tog vi beslutet att nästa år drar samma killar till New York för att kolla på hockey, det blir nice!!!

Nu är lunchen snart slut så vi får se om det kommer lite flera bilder i kväll men här kommer den helt suveräna avslutningen:



Sliten Mange



Sliten Adde

:-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: