mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Tiden räcker till

Kategori: Allmänt

Då var jag tillbaka framför datorn igen efter en veckas uppehåll. Har senaste veckan jobbat lite extra eftersom jag ska dra till Barcelona om några dagar plus att det varit lite folk borta från jobbet.

Veckan som var rullade på som vanligt med jobb, träningar och fotbollsavslutning för stor tjejen. Hon var riktigt stolt över att hon fått glida upp på scenen och ta i mot sitt diplom dock var hon lite besviken över att hon inte fick någon medalj som dom stora killarna och tjejerna fick. Hon är i alla fall fast besluten om att hon ska fortsätta lira och säger att hon längtar tills det drar igång igen.

Själv lirade jag match igen i helgen och tyvärr blev det första förlusten för säsongen, stryk med 9-8 mot Stenhagen. Hängde två kassar och var bara inne på ett mål i baken men vad hjälper det när man torskar en så jämn match. Passar på att säga grattis till JV som gjorde A-lags debut i helgen i division två, kul att tränarna ger de yngre lirarna chansen eftersom jag vet att det betyder mycket för dom killarna. Tyvärr fick även A-laget stryk hemma med 6-4.

I lördags drog jag och tjejerna in till Östhammar för att kolla in Bulans comeback i IBK Östhammars tröjja och inte helt oväntat blev det succe direkt för "gubb" linan. Dom visade vägen direkt och hängde väl tillsammans fyra kassar och dominerade spelet hela matchen. Efter det inhandlade vi burgare som vi tog med oss hem för att trycka framför en rulle vald av tjejerna. Riktigt skön dag som avslutades med lite fifa matcher mot Tapout och Appon.

Hörde i dag att någon undrade om jag aldrig var med mina barn eftersom jag börjat lira innebandy med Alunda... Hm.... när jag tänker på frågan finner jag två svar, antingen kan man ju göra som många andra gör när dom får barn, gå under jorden och aldrig visa sig bland vänner och bekanta för man kan ju faktiskt inte göra ett skit...vi har ju barn nu. Eller så kan man fortsätta att LEVA och involvera barnen i det man gör. Då menar jag inte att man ska ta med sig sina barn på träning men man kan ju faktiskt ha med sig barnen när man träffar sina vänner. Jag och min sambo är välldigt sällan ute på krogen eller på fester under helgerna utan tycker det är minst lika kul att ha vänner MED sina barn på middag.
Självklart får man tycka vad man vill om det men jag kommer i alla fall fortsätta att träna så länge jag kan.

Vi har även påbörjat en mini renovering i vårat kök vilket ska bli riktigt spännande eftersom jag kanske är jordens ohändigaste människa. Men tjejen tror att vi ska klara det mesta på egen hand med hjälp av svärfar så jag ska verkligen försöka och hoppas lära mig det jag inte redan kan.....

Nu ska jag krypa ner i soffan och glo på burken tills tjejen kommer hem från sitt kvällspass.

Peace

Kommentarer

  • emrik säger:

    Hur många comebacker ska Tommy göra i innebandy?! Börjar bli upp mot 10 nu va? :)

    2010-10-11 | 23:47:37
  • Mackant säger:

    Haha du vet att han aldrig kommer sluta lira så länge benen pallar:-)

    2010-10-13 | 12:49:37

Kommentera inlägget här: