mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

En bra tripp till Norge

Kategori: Allmänt

Sitter hemma i soffan och njuter av årets fotbollsgala. Alltid lika kul att se vilka spelare som ska hyllas och självklart sitter man och hoppas och tycker otroligt mycket. Det priser som delats ut fram till nu har varit helt i min smak, Gernt årets allsvenska spelare och Wernblom årets mittfältare, mycket fint. Vem som får guldbollen är det väl inget snack om.... Tjerna måste få den i år!!!!

 Linda med helgens huvudperson MAX

I torsdags tog jag flyget till Norge för att vara med på mina barns yngsta kusin Max dop. Övriga familjen tog bilen mitt i värsta snöstormen på onsdagsmorgonen för att bli sittandes i bilen i nätta 11-12 timmar inan dom var framme.
Sa till mig själv i dag på vägen hem att jag aldrig mer ska åka bil mellan dessa länder, jag hatar den vägen!!

I fredagskväll var det dop fest hemma hos Alex och Evelina så mormor och morfar tog med sig barnen så vi ungdomar kunde korkaupp. Det blev en ganska galen fest med god mat, god dryck och trevligt sällskap. Festen var så trevlig att lördagens aktiviteter uteblev och bilderna från festen får stanna i våran kamera men självklart bjuder jag på en bild på värdparet:



På lördagskvällen drog vi in till Oslo för att träffa Zingo med familj. Eftersom dom köpt nytt hus var det extra kul att dra dit och  det blev en hel lyckad kväll. Huset var super fint, barnen lekte tills dom stupade och som vanligt hade vi det super trevligt i deras sällskap. Små tjejerna hittade snabbt tillbaka till varandra efter sommaruppehållet och lekte med allt i från Johannas dyra smink till att krossa leksaksporslinet. Säga vad man vill men söta är dom:



Att träffa Adde och Johanna är som sagt alltid lika roligt och vi satt länge och pratade. En rolig sak som kom upp var att Adde och jag skämtade om att allt som händer i livet kan man relatera till en fotbollsmatch och det är värkligen helt sant prova själv....:-)





Söndagen var Max dag från att vi vaknade tills vi somnade. Vi startade i kyrkan där han skötte sig riktigt bra, grinade fram tills han fick vattnet på huvudet sen var allt bra igen. Efter det drog hela sällskapet vidare hem till Max farmor där det bjöds på massor av mat som toppades med ett gäng olika sorters tårtor. Riktigt fina bakverk eller vad sägs om den här:



Det har varit en riktigt bra resa men som sagt, aldrig mera bil till Norge!!

I fredags fick jag ett sjukt roligt samtal från en av våra leverantörer på jobbet. Dom skulle hålla en liten happening på torsdag som jag blev inbjuden till. Vi skulle träffas kl 14 på Hovet i stockholm för att mötas i en hockeymatch.... kommer inte ihåg när jag sist hade en hel hockey utrustning på mig men blev oerhört glad för att få beträda denna underbara arena och visa fram allt jag kan. Skickade vidare inbjudan till den som bestämmer mina arbetsdagar och fick i dag svaret NEJ!!!!! Jag är just nu så arg och sur som man bara kan bli om man inser vilken pojkdröm det här är. Lira hockey på Hovet är ju skit stort det förstår väl alla? På kvällen skulle vi få se några sämre lirare på isen, Djurgården - Färjestad men det stora var ju att få lira på Gnagets hemmaplan......
Kommer bli ett tungt samtal i morgon när jag ska ringa och tacka nej.... Vem vet min hockeykariär kanske hade tagit ny fart och där vet vi alla att det inte finns några gränser.

När vi ändå är inne på min karriär kan jag meddela att jag ska byta klubb i innebandy...igen. Det blev fyra matcher med Alunda innan jag nu vänder tillbaka till IBK Östhammar. Det hela är ganska enkelt, Alunda har en trupp som får träna tillsammans med A-laget vilket var vad jag hade väntat mig att göra när jag bytte klubb. Nu har tränarna bestämt att även om dom (som dom säger till mig ) tycker att jag är tillräckligt bra för att ingå i den truppen så måste dom låta klubbens juniorer gå före mig. Helt ok förklaring tycker jag och byter därför tillbaka till Östhammar. För att bara träna en gång i veckan i Alunda med ett lag i samma division som Östhammar med en tränare som tycker sina söner är bäst i världen är kanske inte riktigt vad jag väntat mig. Så vi får se när jag blir klar för match igen.
Hoppas att även Backman ska hitta tillbaka till laget nu och vem vet....trion kanske kanske kanske återförenas.

Zlatan fick guldbollen så Tjerna får den säkert nästa år!



Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: