mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vem är David Larsson???

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och klämmer på min orangastressboll, stressad nä inte alls men välldigt fundersam. Har precis hört det sista ur ljudboken "jag är wanted" av alias David Larsson. En riktigt bra ljudbok som lämnar mig med många tankar, känslor och funderingar. Orkar inte dra hela storyn här men den stora frågan som kvarstår är vem är David Larsson. Såg på hans blogg att han i går för första gången sen han flydde landet för typ 3 år sedan skulle hålla ett semenarium i Stockholm och då tillkännage sin rätta identitet. Så nu väntar jag ivrigt på att få all information om killen med bilder och allt som han lovat ska finnas med på hans blogg i kväll.
Kanske låter konstigt men alltid när jag fastnar i en bra bok eller ljudbok får man kännslan av att man tillslut har en relation till personerna i boken. Trots att den här David Larsson egentligen inte förtjänar min sympati för fem öre så gillar jag killen och hoppas han ordnar upp sitt liv.

Nu ska jag ge mig på nästa ljudbok som även den är skriven av en kriminell kille vid namn Liam Norberg. Har hört att den också ska vara riktigt bra så jag ger han en chans att bli min vän:-)

Så vad har hänt senaste tiden då när jag inte suttit fast i mina ljudböcker. I dag har vi varit på utflykt till Öregrund med hela familjen. Först hängde vi i lekparken som är nybyggd och riktigt fin där barnen roade sig i solen. Sen blev det glass till barnen och en promenad genom Öregrund.
Kvällen bestod av morsdagsmiddag hemma hos svärmor och grillat stod på menyn. Alltid gott med grillat så nu är man mätt för ett par dagar igen.

I går spelade jag finalen i poker och det var ju den som skulle leda mig till spel i sm som hålls nästa vecka. Allt började enligt planen och jag byggde upp min stack från 5200:- till 12000 och jag tyckte själv jag spelade riktigt bra. Efter den första lite längre pausen så började något gå snett och mina marker letade sig bort från mig. Tappade en del på otur och en del på dåligt frustrerande spel.
När jag sen fick byta bord och äntligen hittade en hand att ställa in keramiken med så blev jag utdragen på river och fick inse att sm inte kommer vinnas av MR Tofters i år heller.
Drog istället med familjen på kalas där det bjöds på god mat, kakor och massor av god dryck. Somnade in fint på soffan när vi kom hem så kvällen blev bra trots mitt ruttna spel runt pokerbordet.

Har tagit lite kort under helgen med min X10a som jag ska försöka lägga upp.

 Glass i Öregrund
 Lekplatsen
 Barnen leker
 Öhhh.... mamma leker
 Tobbe L trivdes på kalaset:-)
 Svinen som tog mina marker!!!

Nu blir det en tur runt på olika bloggar för att få svaret på min fråga.... Vem är David Larsson?

Får inte heller glömma att säga grattis till min mamma och till mina barns underbara mamma!! Sen har vi ju även han som är som en mamma men heter Sebbe som i dag fyller år, grattis till dig med!!

By


Kommentarer


Kommentera inlägget här: