mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Ge mig din topp tre!!!

Kategori: Allmänt

Ahh längesedan fredagen var så efterlängtad som i dag. Arbetsveckan har varit sjukt stressig och massor att göra i den nya butiken i Norrtälje. Har tyvärr inte några bilder från den färdig stylade butiken men lovar att ge er det på måndag.

Vet egentligen inte varför men under det senaste dagarna har jag kommit på hur kul det skulle vara att planera någon kompis svensexa. Skum tanke, jag vet det men jag drömde till och med en natt att jag planerade en av mina bästa polares svensexa och tro mig den var grym.
Så här var drömmen, min polare Zingo skulle gifta sig och jag fick den stora äran, jag samlade ihop eliten av killar i hans närhet och vi möttes upp i Oslo redo att kidnappa Zingo. Vi plockade honom på hans jobb för att dra raka vägen till Gardemoen för avresa till Stockholm. Zingo har hela tiden bindel för ögonen och börjar bli riktigt skakis när han känner att vi kliver på ett flygplan. Vi tömmer i oss några flaskor skumpa på planet medans Zingo endast hör musik i sina öron från ipoden vi pumpat full med gamla sköna låtar.

Väl i Stockholm plockar vi av bindeln och drar vidare till en tatuerare där Zingo får välja ut precis vad han vill tagga och får det gjort av en av det bästa i Sverige. Vi glider sen in på en restaurang och slår oss ner vid ett bord som jag bokat och till förrätten glider en cool snubbe in som jag bestämt träff med. Snubben är ingen mindre än en av Zingos större idoler Mr J.Thåström. Vi dricker budweiser och snackar skit i flera timmar för att sen haka på Thåström till en exklusiv spelning som Zingo njuter sig igenom.

Efter spelningen drar vi tillbaka till Arlanda, flyger tillbaka till Oslo och avslutar kvällen ute i Oslos nattliv.
Det sjuka med drömmen är att jag inte har en aning om Zingo ens vill tattuera sig och framför allt så har jag inte hört att han har några planer på att fria till sin JO men skön svensexa hade det blivit iallafall.

En annan sak jag funderat på är hur jag ska slå ihjäl tiden i bilen nu när jag ska pendla till Norrtälje. Musik brukar ju alltid fungera så jag kollade igenom min spellista i spotify. Insåg att den är alldeles för tunn men fruktansvärt bra så jag kom på den smarta iden att låta mina läsare och vänner ge mig sin topp tre lista som jag lovar att lägga till och sen utvärdera till max. Detta betyder att du som läser detta SKA i kommentarer ge mig dina tre bästa låtar direkt när du läst färdigt detta, deal?

I morgon spelar vi den första kvalmatchen i innebandyn och jag har en bra känsla i kroppen. Kan väl medge att den känslan har varit fel flertalet gånger den här säsongen men i morgon tror jag det ska gå vägen. Tungt bara att det är borta match i Heby som ligger på andra sidan världen....

Nu ska jag krypa ner i sängen så jag är pigg på matchen men du, glöm inte ge mig låtarna nu!!!!

Natta

Kommentarer

  • Greger säger:

    http://open.spotify.com/track/5dRQUolXAVX3BbCiIxmSsf



    http://open.spotify.com/track/5ffT4Aj1lzWGnV0awZ5enI



    http://open.spotify.com/track/3JPMPDLIxizTViltvBQdJg

    2010-03-27 | 07:55:02
  • Brorsan säger:

    Orkar inte öppna spotify men Susanne Sundför med "The Brothel", tror den faller dig i smaken. Ligga och njuta feeling! Samma med "Majesty" med Madrugada. Sweet!

    2010-03-28 | 19:30:00
  • Brorsan säger:

    För att komplettera de lugna låtarna lägger jag till Nigger with Attitude och Straight outta compton. Tidlös klssiker!!

    2010-03-28 | 19:35:42
  • Johanna säger:

    Med risk för att bli sågad direkt kommer topp tre från mig:

    Chasing cars, Snow Patrol

    Iris, Goo Goo Dolls

    Chop Suey!, System of a Down +

    Aerials, System of a Down



    Den fjärde halkade in eftersom jag inte kunde välja =)



    Ses vi på fredag?? Och du, magkänslan hade fel även denna gång ;-)Hälsa familjen

    2010-03-28 | 21:38:32
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Antoher one bites the dust - Queen

    Dancing in the dark - Jesse

    Right here waiting - Richard Marx

    Alive - Celine Dion



    Håll till godo!! Har många, men dessa var de första som dök upp i skallen...

    Godnatt och kör försiktigt.. Annars vet du vart du ringer, du är på mitt bärgarområde! ;)

    2010-03-28 | 22:44:59
  • Danne säger:

    Carolina Wallin Pérez - Pärlor och Svin

    Toni Holgersson - Det finns bra låtar på varje skiva

    Kid Rock - Rock N Roll Jesus

    2010-03-28 | 23:51:10

Kommentera inlägget här: