mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Rånad,lärd och hyllningar

Kategori: Allmänt

Längesedan jag skrev nu men veckan har verkligen varit fullbokad med massor av aktiviteter. Veckan började med massor att göra på jobbet med inbokade möten både måndag och tisdag. I mellan mötena skulle jag hinna med att göra allt fin lir på det beställningar jag ska ha klara i morgon fredag. För i morgon ska ALLA beställningar gå i väg för att på måndag tas emot i Norrtälje. Bara be till gud att jag inte glömt några viktiga produkter.
Onsdag och torsdag har jag varit i Kista på Microsofts kontor för utbildning i blandannat Windows phone,Office 2010 och tjänster vi nu ska bli stor säljare av. Riktigt bra utbildning måste jag säga så jag tackar för två lärorika dagar.

När det gäller vad som hänt i sportvärlden så har väl ingen intresserad missat rånet på Stamford Bridge? Kan väl säkert tolkas som en vinklad fråga men även Chelsea hatare (som många i min närhet är) håller med mig om att "vi" blev bestulna på två straffar. Om Chelsea hade satt straffarna och vunnit matchen.... ja självklart. Personligen tror jag att detta kan ha varit sista chansen för flera stora spelare i laget att ta hem den åtrovärda bucklan. Didier Drogba är 32, Nicolas Anelka 31, John Terry är 29 och Frank Lampard 31. Ricardo Carvalho är 31, Joe Cole 28 och Michael Ballack 33 så detta rån kan ha kostat klubben mycket.

AIK tappade ju poäng hemma i söndags mot nykomlingarna Mjällby och det kanske inte var en så oerhört stor skräll. Att en gammal favoritspelare, Tobias Grahn som nu tillhör Mjällby skulle utmärka sig var inte heller det en skräll, han passade på att håna AIK klacken på vägen av plan vilket jag bara kan le åt. Han är en oerhört duktig spelare som bråkat, slagits, kritiserat och kritiserats i alla klubbar han varit i och det är inte några kan jag lova. Hoppas lite på den killen i år faktiskt efter som jag gillar spelare som vågar sticka ut i landet lagom.
Han kan bara inte låtabli:-)

På Innebandyfronten är väl allt som vanligt. Dåligt med folk på träningarna i veckan och det enda som hänt är väl att jag i kommande match ska försöka mig på att lira back. Nu vet jag att ni tänker att det har med åldern att göra, grabben hänger inte med längre men jag inbillar mig att så är inte fallet. Tycker väl själv att det känns helt ok att prova så här innan kvalet och jag kommer utvärdera min insats här på söndagkväll.
Vet att jag hyllat en av våra spelare en del under säsongen och jag tror att jag kommer fortsätta med det, Mr Backman är tillbaka efter ett par veckors frånvaro pga  skada och jag tror det betyder oerhört mycket för laget. Så jag börjar redan nu att hylla honom efter en bra genomförd träningsvecka. Lite otippat ska jag även ge en hyllning till en spelare som höjt sig riktigt mycket senaste tiden. Han sliter, springer mycket, skapar bra lägen för det andra i linan MEN bränner fortfarande för mycket lägen. Denna spelare är ingen mindre än.....:
JV
Tycker han förtjänar lite extra beröm efter sina senaste insatser. Ska väl även passa på att säga att killen har även han startat en blogg som jag tycker ni ska kolla in.

I morgon fyller min minsta tjej 3 år, helt sjukt hur fort tiden går. Hon tjuvstartade firandet redan i dag med ett minikalas för sina två absolut bästa dagis kompisar. Tror hon blev nöjd med kalaset och ser framemot att fortsätta firandet i morgon. Så i morgon får hon frukost på sängen och massa paket och på kvällen kommer flera för att fira henne. Så här såg det ut i dag
Paket öppning, tror Emilia e nyfiken på vad det är:-)
Jonna
Nora&Emilia

Så det får vara allt för i dag, ska försöka ta lite bilder under kalaset i morgon och den sista seriematchen på söndag så håll er framme så hamnar ni i den eftertraktade bloggen:-)

Ses&hörs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: