mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

På söndag smäller det

Kategori: Allmänt

Fredagsmys kvällen är avslutad och barnen är nerbäddade. I kväll efter middagen så bjöd barnen på egenproducerat godis och till det drog vi av familje filmen Rädda Willy. Inte bara barnen satt på helspänd och jag måste säga att det var en helt ok film.
Efter en ganska hektisk vecka med mycket jobb och förberedelser inför nyöppningen så känns det skönt att ha en helt jobbfri helg framför sig. I morgon är det bad planerat innan vi får besök av familjen Edvardsson. Barnen längtar såååå efter Tyra och Meja och som deras pappa sms:ade i kväll, Jag längtar efter att slippa deras tjat efter Tuva och Nora:-)

Har tränat ganska bra i veckan, efter tisdagens innebandyträning var jag så less på innebandy att jag meddelade att jag skulle skippa torsdagsträningen för att istället dra och träna fotboll. Självklart hade jag inte koll på att stortjejen skulle ha avslutning på simskolan just denna torsdag och eftersom hon ville att jag skulle dyka upp efter jobbet för att se hur otroligt duktig hon blivit var det bara att infinna sig i simhallen och visa hur stollt man är. Detta gjorde att jag missade fotbollsträningen och istället tränade innebandy men vist jag är fortfarande lika less och ser absolut inte fram e mot söndagens bortamatch.
Tränade i alla fall fotboll i onsdags med höff vilket gjorde min kropp påmind om att man faktiskt kan ta ut sig till max. Riktigt kul att kicka lite boll igen men vi får se hur det blir när innebandy säsongen är över. Kan väl inte påstå att klubbarna står i kö för att få mina tjänster.

På söndag drar det äntligen igång och för att gå in i säsongen väl förberedd inhandlade jag i dag aftonbladets fotbollsbibel. Tanken var att vara på plats i det underbara Solna för att enligt tradition vara med på spelarbuss mottagningen och sen få se mina hjältar köra över Mjällby men tyvärr blir det inte så utan jag får snällt vänta tills den 5e Aprill då vi tar emot Örebro.
Nu ska jag barbera min skalp och sen ta en titt på våran nyinköpta dator. Min sambo fick i dag ett ryck och ringde  mig på jobbet. Datorn där hemma betede sig lite konstigt och hon frågade om det kanske var dags att införskaffa en ny. När jag hör dom orden vet hon att jag agerar snabbt så nu sitter vi med en ny HP burk som ska fixas i ordning. Lycka är att köpa nya prylar:-)

Detta är det bästa på tuben just nu:


Trevlig helg på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: