mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Roadtrip med familjen

Kategori: Allmänt

Sitter just nu i ett hus ett par mil utanför Göteborg. Vem jag är hos har jag inte en aning om men jag vet att dom är vänner till min farbrors fru och dom har ett stort hus som dom låter mig, mamma och pappa slagga i en natt. Vi är här för att gå på min farbrors begravning i morgon.
Jag drog redan i går kväll med buss till min syster som bor i Harbo 4 mil norr om Uppsala för att i dag fortsätta resan mot Göteborg med bil. Tror vi kom fram till att det säkert är 15 år sedan jag, mamma, pappa, storebror och storasyster åker i väg tillsammans på en resa. Självklart kunde ändamålet med resan vara betydligt roligare men vi hade en trevlig resa med mycket diskutioner, skratt och minnen. Eftersom min bror alltid ska vara så effektiv hade han bokat in ett kundmöte en bit utanför Göteborg så han dumpade av oss på stan för några timmars shopping. Mitt mål var att hitta något fint till min underbara sambo men det slutade med ett par jeans och en tröja till mig själv....

När brorsan var klar plockade han upp oss på stan och vi åkte ut till min farbrors fru där vi skulle käka middag tillsammans med mina kusiner. Det tråkiga är att vi bara träffats på begravningar det senaste åren vilket är så synd eftersom jag tycker otroligt mycket om mina kusiner och tycker det är tråkigt att ses så sällan. En enkel förklaring till det är att den ena bor i Australien med sin fru och den andra i Hässelby utanför Stockholm med sin man och fyra barn.
Middagen blev en glad tillställning med mycket skratt trots det tragiska som hänt. Vi åt och drack gott och pratade om allt som hänt sen vi sågs senast.

Efter middagen blev vi hämtade av dom som bor i det här huset och har nu fixat ordning rummen vi ska bo i. Morgon dagen kommer nog bli tung speciellt för min pappa som ska ta avsked från sin bror. Pappa är nu själv kvar från sin familj och sörjer nog sin brors bortgång betydligt mer än han visar. Försöker tänka mig in i den situationen men slår bort tankarna ganska fort och ber till gud att det aldrig kommer hända mig. Men min pappa är en stark man med en stark tro på att han en dag kommer återförenas med sin familj och det hjälper honom i hans sorgearbete just nu.

Har bestämt mig för att göra vad jag kan för att få till en kusin träff nästa gång dom besöker sverige och hoppas det blir innom en snar framtid.
Nu ska jag bädda ner mig och försöka sova lite. Tror det blir rekord tidigt för att vara mig men som sagt så har jag många timmar att ta tillbaka från OS. Tycker det är märkligt att så många läsare som jag haft det senaste dagarna klarar av att se Don Björn klippet utan att hylla klippet i mina komentarer, ni måste inse hur coolt det är eller?

Sov gott!!

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hoppas det blev en fin dag trots allt!

    Kör försiktigt hem :)

    2010-03-03 | 23:13:35

Kommentera inlägget här: