mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Midsommar

Kategori: Allmänt

Bara en dags jobb kvar innan jag får lite ledigt över midsommar. Riktigt mycket att göra på jobbet nu vilket faktiskt gör dagarna roliga och tiden flyger iväg.
I dag kom min underbara stora syster på besök till min familj och små tjejerna visade upp hela registret med sånger, dans och allt annat spex dom har ligger i repertoaren. Själv hann jag bara träffa henne ett par minuter men hennes besök var som vanligt oerhört uppskattat av mina små tjejer.

När det gäller mitt fotbollsspelande så kan man väl lugnt säga att det går grus i maskineriet, total petad från truppen till matchen i går. Vet väl egentligen inte vad jag ska säga om det förutom att jag blev oerhört besviken. Laget tappade desutom en 2-0 ledning och fick kliva av planen med ett oavgjort resultat vilket givetvis måste vara tungt med tanke på 2-0 ledningen en bit in i andra halvlek.
Fick även besök på jobbet i dag av flera spelare från det andra laget i Östhammar som lirar i samma serie som oss som även dom ifrågasatte min petning. Enligt dom så var vi tydligen ganska dåliga i går och motståndet höll dålig klass, men man ska även tänka på att dom inte ser oss spela med opartiska ögon:-)
Vi får väl se hur det blir med fotbollen för min del men jag kan väl villigt erkänna att det känns tungt och att det kanske inte riktigt är värt att lägga ner 4 kvällar/dagar i veckan på fotboll för att rulla boll i ett b-lag. Visst kan man tycka att man ska kämpa på för att ta sig in i laget men känslan är att tränarna har sina 11-13 spelare som dom vill ha med, sen om dom tränar, är sjuka eller i dålig form spelar ingen större roll. Tänk nu på att detta är mina tankar och ord så det kanske bara är jag på denna jord som tycker så här.

Midsommar om två dagar och upplägget går enligt tradition. Vi drar hem till familjen Emriksson/Ericsson för att inta en sill lunch där jag och barnen trycker i oss pannkakstårta eftersom sill smakar skit. Sen går vi ner till gammelhus och dansar runt midsommar stången, fikar, fiskar godis i fiskdammen och njuer av sommaren. Efter det går vi tillbaka till trollgatan där jag enligt tradition somnar i soffan en sväng innan det är dags att fixa det sista innan det övriga 25-30 personerna dyker in för att äta och dricka gott fram tills små timmarna. Brukar vara otroligt trevligt vilket jag förväntar mig att det blir även i år.

Som ni förstår så är det en del att förbereda till midsommar men jag hoppas inte att det kommr gå ut över Dannmarks viktiga match mot Japan i morgon. Min sambo jobbar både i morgon kväll och fredag förmiddag så jag har pressen på mig att se till att allt som ska med kommer finnas när det ska dukas fram. Eftersom jag gillar pressen räknar jag med att jag har allt klart tills det är dags att inta soffan för matchen

Nu sängen för att palla sista arbetsdagen för veckan, löning i morgon vilket betyder mycket på jobbet i morgon.

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: