mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fiasko

Kategori: Allmänt

Gårdagens match blev ett enda stort FIASKO. Det som skulle bli ett hett derby och en vinst som skulle ta oss uppåt i tabellen blev raka motsattsen. Ändå hade jag en bra känsla i kroppen under hela uppvärmningen och en bit in i första perioden. Vi var taggade och skapade massor trots att Midas tog ledningen efter bara 2 minuter. Vi hinner både kvittera och släppa in en balja till innan den första perioden är slut och jag tycker fortfarande att vi är det bättre laget.
Tyvärr avslutas den första perioden med att min kedje kamrat Bulan vrider sönder knät i en närkamp och det var slutspelat för honom. Den andra perioden kantas av många utvisningar för båda lagen och herrarna i gult hittar även ett rött kort som dom viftar med framför Piraten som är helt oförstående. Ingen förrutom spännis dommaren
Simon Söderström har sett en armbåge från Piraten och med orden: det var det fulaste jag någonsin sett visar han ut honom för resten av matchen. Midas har sprungit i från i målprotokollet och den andra perioden slutar med siffrorna 1-5.
Vi var nu nere på 9 man och första målvakten Micke som tidigare under sesongen varit omutbar för motståndarna hade inget flyt alls och valde att kliva av efter 5 minuter in i tredje perioden. Midas hade då ökat på sin ledning till 3-7 och satte i princip alla skott. Vi krigade på men kom aldrig riktigt nära och när slut signalen ljöd stod det klart att vi förlorat denna viktiga match med 6-12.
I dag kan jag verkligen säga att ingen spelare får godkänt. Vi spelar ett katastrofalt dåligt försvarsspel och bränner sjukt mycket lägen.
Min egen insats va även den under all kritik och man vet att man brännt många lägen när publiken börjar skrika att man ska passa i stället för att ta egna avslut....tack JH:-) Blev i alla fall 1 mål och 2 ass, inne på 2 bakåt + att jag orsakade en straff som det blev mål på och var inne på 5 framåt. Så statistiken för egen del ser inte så illa ut men det var betydligt värre, missade flera givna målchanser och lämnade planen oerhört besviken.

Som tur är så rasar inte världen samman på grund av en innebandy förlust, direkt efter matchen mötte familjen upp för avresa in till Uppsala. Hela min sambos familj var redo för att fira min sambos bror som ligger kvar på sjukhuset. Det blev ett riktigt lyckat kalas och han blev otroligt glad för all uppvaktning. När besöks tiden var slut sa vi hej då och tog oss ner på stan för att käka middag på någon Grekisk restaurang.

I dag har vi mest tagit det lugnt. En skidtur för barnen och promenad för oss ner till svärföräldrarna för att käka middag och säga hej då till moster och onkel som skulle dra tillbaka till olje landet. Ska försöka mig på en fotbollsträning med Höff i kväll igen och se om mina otroliga finter sitter kvar.

Är oerhört sugen på att få till en bio innom en snar framtid. Har ju läst Jens Lapidus böcker och älskar dom så filmen Snabba cash ser jag framemot att få se. Kolla in trailern här:


Ska förbereda mig psykiskt nu inför kvällens tuffa träning och plocka upp barnen ur badkaret innan dom ser ut som två russin.
Hej

Kommentarer

  • Danne säger:

    Snabba cash va rutten... Inte alls lika bra som boken.

    2010-01-19 | 07:08:00
  • Mackant säger:

    Har hört av flera nu att den inte riktigt håller måttet. Ska se den så fort jag kan ändå

    2010-01-21 | 12:08:08
  • Anonym säger:

    Har hört av flera nu att den inte riktigt håller måttet. Ska se den så fort jag kan ändå

    2010-01-21 | 12:09:12

Kommentera inlägget här: