mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Dans, Hockey & Musik

Kategori: Allmänt

Har precis krypit ner i sängen och klockan visar 00:04. I bakgrunden rullar spotify med Timo Räisänen och hans version av Creep, sjukt skön låt som han gör riktigt bra. Tackvare spotify har han fått nytt liv i min låtlista och jag gillar många av hans låtar från plattan ...and then there was Timo. Kroppen känns lite halv sliten efter kvällens katastrof träning. Skrev ju senast att jag tyckte mig se en vändning i mitt spel men i dag var jag och hela min lina tillbaka och garantera nere på noll igen. Tyvärr kan jag inte sätta fingret på vad det är vi gör fel för allt går sämre än någonsin. På lördag har vi en ganska viktig match eller rättare sagt derby mot Österby. Bara hoppas vi hittar formen på vägen dit eller nått.

Som vanligt har dagarna av någon anledning rusat iväg igen utan att jag hunnit blogga. Sist jag skrev var väl dagen innan våra underbara inventering på jobbet. Började 09:00 och kom hem igen runt 21:00 och då var inte allt klart. Jag och min vän Mr Pioneer körde ihop och enligt mig hade vi det riktigt trevligt. Vi höll humöret på topp genom hela dagen och tror att vi gjorde ett bra resultat med våran räkning.

Ohhhh nu rullar The worrying kind med Maia Hirasawa i bakgrunden, alla som säger sig förstå sig på musik fattar hur otroligt bra arrangemang hon gjort på den här låten. Orginalet var älskat av större delen av Sverige men alla måste väl älska den här versionen va?

Jaja det var bara ett innlägg, skulle kunna skriva uppsats om min låtlista på spotify men jag ska försöka hoppa över det.... men måste säga att nästa låt som kom var Fix you med coldplay då fattar ni hur bra låtlistan är va?
Haha ja i Tisdags var jag nere och tränade innebandy och med mig hem fick jag Tapout, Ville och slangen. Vi glodde på sveriges brons match i JVM och den matchen dödades ju brutalt redan i första perioden av sveriges grymt duktiga juniorer. Så i stället blev det ett evigt sappande mellan typ 200 olika kanaler med allt i från NHL hockey till olika såpor. Vi bestämde oss för att hålla ut och se finalen i JVM mellan canada och usa som startade 02:00 och det var vi glada för när matchen väl startade. Riktigt bra match med högttempo, tyvärr höll inte vi samma tempo utan somnade in en efter en i slutet på andra perioden. Vi bestämde oss för att se sista perioden i ensamhet och ja jag såg den sista med.

Onsdagen var som ni säkert redan räknat ut en ledig dag och hela familjen var redo för att dansa ut julen. Barnen drog på sig sina finaste klänningar och vi begav oss till frösåkershallen.... ja eftersom danshallen i Norrskeddika brunnit ner så var den traditionella dansen flyttad dit. Tyvärr dök det inte upp lika mycket folk som tidigare men min gamle vän Erik Andersson var där med sin familj så vi snackade gamla minnen och hade det bra medans barnen dansade med sina mammor.
De svänger
Kan tomten komma med godis någon gång!

Nej nu ska det sovas så jag orkar med fredagsrusningen på jobbet i morgon. Familjen har i dag varit i Uppsala på sjukhuset och ska troligtvis dit i morgon igen. Nu får små tjejerna hänga med in och träffa sin morbror som dom saknat så mycket så nu tjatar dom på mamma att få åka dit. Tror dom är uppskattade besökare så mamma får säga som Stenmark, de e bare och åk.

God natt

Kommentarer

  • zingoalla säger:

    Tjena brorsan. Jag är ganska enig med din spotifylista. Worrying kind sparkar röv på vilken Ola Salo-låt som helst och Creep kan jag inte välja mellan. Som att både ha kakan och käka den, fattar va? Lägg till "Majesty" med Madrugada och du har en ännu mer komplett lista. Fantastisk. Har inte flera ord. Peace:)

    2010-01-11 | 21:03:22

Kommentera inlägget här: