mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

När kommer Sommaren?

Kategori: Allmänt

Har ganska nydligen slängt mig ner i soffan efter dagens träning. Vet inte riktigt om jag ska säga att det var en bra träning inför helgens otroligt viktiga match. Känns i alla fall som att min lina tagit ett litet steg framåt sen förra helgens match så bara att hoppas det håller i sig.
Har även funderat lite på det jag skrev inför den här säsongen och jag bör väl inse nu hur fel jag hade. Tror och hoppas fortfarande att det kommer vara jag som står som slutsegrare i poängligan men jag har redan missat för många matcher och kommer missa en del till så kanske att Backman kommer ta hem den titeln i år men då vet vi alla varför.... I nu läget har vi spelat 13 matcher och jag har varit med 10 matcher och gjort 7 mål och 8 ass. Har en bra bit upp till Backman som i dag ligger på totalt 21 poäng.

I går efter jobbet möttes jag av en familj som var oerhört sugna på att dra till Gimo för att kolla in Knutmasso tåget. För er som inte vet vad det är så är det människor som klär ut sig till olika figurer och knallar fram och tillbaka längs en gata i Gimo och visar upp sig. Sägas ska att alkohol och fest är en stor del av innehållet för de personer som knallar i tåget. Personligen tyckte jag det var helt värdelöst medans min äldsta dotter njöt och ville stanna länge trots den bitande kylan som låg på -15. Det hela är även en tävling där bästa "kostym" utses av en jury och jag är helt enig i deras beslut. Vinnaren är:


HelloKitty gänget

Annars har veckan varit ganska lugn men med en hel del att göra på jobbet. Har även beslutat mig för att sälja iväg min Samsung Jét eftersom jag nu bara andvänder min Iphone.  Jéten är ju riktigt bra men jag tror inte jag kommer ångra mig så någon som är sugen på en i princip ny telefon?

I morgon har familjen bokat in en mys kväll som ska innehålla Lets Dance så mitt förslag att viga fredagskvällarna till poker var nog inget förslag som familjen kommer rösta igenom. Lördagen kommer innehålla match mot Midas innan färden går vidare in till Uppsala där vi ska fira min sambos bror som fyller år. Första gången man får gå på kalas inne på sjukhuset för min del. Hoppas att vi kan få honom på riktigt bra humör och göra födelsedagen till ett positivt minne.

Nu ska jag försöka hitta sömnen i skapligt god tid och drömma om sommaren.

Ha det bäst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: