mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

En bra helg!

Kategori: Allmänt

Helgen är förbi och jag måste säga att den varit riktigt bra. I fredags stängde jag jag butiken och begav mig direkt till familjen Nordén där 11 speltorskar ivrigt väntade på att jag skulle dyka upp. Pokerturnering stod på menyn och trots att jag fick åka hem utan seger pengarna så var det en lyckad kväll. Åter igen tycker jag att jag spelade ganska bra poker och när jag väl fick in pengarna ledde jag stort men blev utdragen. Försöker förstå varför jag själv aldrig sätter dragen medans alla andra alltid gör det mot just mig. Handen jag åkte ut på  var väl oddsen ungefär 90-10 till min fördel, så här såg de ut. Jag satt med kungarna och får syn av Adde O som satt med D 5 i klöver. Floppen kommer med A,2,7 bara röda, turn spader 4 river självklart klöver 3 som ger Adde stege. Om jag bara kunde få ca 3% av den tur han har så tror jag att jag varit mång miljonär i dag:-) Men som sagt så var det en trevlig kväll med sköna lirare.

Lördagen bjöd på en hel del bra saker men även tunga resultat och ett sorge besked för mitt AIK hjärta. Först var det match på schemat och det var derby mot Österby. Senaste mötet på hemma plan slutade 4-4 i en match där vi var ganska så utspelade och kvitterade med 17 sekunder kvar.
Tränare Oskar bjöd på ett fint inlägg inför matchen på hemsidan som ni kan läsa här
För att göra det kort kan jag väl säga att vi hängde med bra i två perioder trots att vi slarvade på tok för mycket i försvarsspelet och bjöd Österby på många mål. Efter andra perioden stod det 6-4 till hemma laget som i sista perioden ökade på till hela 11-6. Kan väl inte påstå att någon i vårat lag gör en bra/godkänd match med tanke på att vi släpper in hela 11 mål men som vanligt är det en person som trots detta utmärker sig mera på planen än alla oss andra vilket gör att han måste nämnas ändå. Vid det här laget är det väl ingen nyhet att Backman gör sitt yttersta match efter match och alltid får utdelning. Tror han gör 2+1 vilket är helt ok men det är inte därför han blir nämnd i dag, han sliter på hela matchen och skapar oerhört mycket för sina medspelare och sig själv. Det som saknas i dag är som sagt det defensiva spelet runt egen kasse och där tror jag inte jag kan lasta Backman så jag ändrar mig och ger en spelare godkänt...Backman.

Under matchen ser jag till min glädje att min sambo dykt upp på läktaren vilket för mig betyder att jag inte behöver ta bussen till Uppsala som var nästa hållplats. Planen för lördagseftermiddagen och kvällen var incheckning på hotell Gillet, middag på stan och sen bio. Eftersom sist vi försökte se filmen "Kvinnan som lekte med elden" fick vi ju lämna salongen innan filmen startat så hade vi nu bestämt oss för att göra ett nytt försök. Så för att slippa nöta vägen hem ( som min sambo nu åker i princip varje dag) bokade vi hotell eftersom även söndagen skulle tillbringas i Uppsala.

Filmen som var den sista i triologin tycker jag var riktigt bra och var värd de 115kr det kostade..... Efter fimen tog vi några extra vuxen poäng när vi valde att gå raka vägen "hem" till hotellet i ställe för att slinka in på någon restaurang/krog, vi börjar bli gamla.

Söndagens mål var att hitta en ny bil. Som säljare har man ju lite svårt att köpa alla argument varför just deras märke är det absolut bästa. Vi hittade några intressanta objekt men slog inte till eftersom frågettecknena var många. Vi letar vidare och har troligtvis en ny kärra innom några dagar.
Söndagen avslutades på sämsta tänk bara sätt. Jag och min sambo kollade in Götakanal 3 som jag tror var en av det tre sämsta filmerna jag sett. Se inte den!!!

I dag har det varit arbete för hela slanten medans familjen varit till Uppsala för att hälsa på morbror på sjukhuset. Stor tjejen har även hunnit med ett besök hos ögon doktorn som konstaterade att allt såg bra ut.

Det tråkiga som hänt i helgen kan ni läsa om här och här och det är endast för ett AIK hjärta detta gör ont...

Nu kom familjen hem från Uppsala så nu ska vi käka kvällsfika och natta barnen.

Hej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: