mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Helgens händelser

Kategori: Allmänt

Länge sedan jag skrev nu men som jag skrivit tidigare så har jag ju varit bort rest i helgen. I fredags morse samlades vi på jobbet och resan mot Sollentuna tog fart. På vägen dit fick chefen ett samtal och efter det blev det ett väldigt snack om min blogg. Den han pratat med talade tydligen om att jag skrivit på min blogg att jag skulle jobba i helgen så nu var intresset stort. Fick svara på många underliga frågor och jag tror att jag nu har utökat läsar kvoten.
Väl framme checkade jag in i en av det minsta sviter jag sett, hur skulle vi få plats tre stycken i den här? Det var två feta sängar i ett rum och en bäddsoffa i det andra rummet, vem tror ni fick sova på soffan..... Yes det var jag.
Efter fredagens alla möten var det middag och lite mini fest allt gjorde vi med en tanke i huve, lördagens konferens skulle starta redan 09:00. Självklart skötte vi oss exemplariskt och var pigga och krya ( kanske en aning drogade av ipren och alvedon) klockan 09:00 när allt drog igång.
Lördagens utbildningar och seminarium var alla mycket givande och lärorika. Eftermiddagen var vigd för våra leverantörer som ställt upp sina monters i en stor mässhall. Vi knallade runt i många timmar och pratade med ALLA utställare. Självklart var dom inte sena med att mata oss med alla nyheter, produkter, priser och massa argument om varför just dom var bäst i hela världen. Som vanligt blev man sugen på att byta allt man äger i teknik väg men lyckades tygla mitt begär... i allafall för stunden.

På vägen tillbaka till hotellet gick jag och en kompis från en butik i Örebro och snackade om vad vi trodde kvällen skulle bjuda på. Av någon konstig anledning har han sen fredag morgon hävdat att han var övertygad om att Lars Winnerbäck och Miss Li skulle stå för underhållningen. Jag visste ju att han bara drömde och hittade på så jag tog det hela med ett skratt. Skrattet fastnade i halsen när jag klev in i hotell lobbyn och hörde Miss Li´s radio hit "Dancing the whole way home" klinkande på ett piano. Kollade in min kompis Peter som såg exakt lika förvånad ut och gick med raska steg åt det håll musiken kom i från. Yea, där sitter hon och repar tillsammans med en kille på sax och en på gitarr. Vänder mig leendes mot Peter som bara gapar och säger till sist, jag hade inte en aning jag önskade bara att det skulle vara dom. Vi skrattade och gled in i baren för att smälta det hela med en öl när jag fick en briliant idé. Var inte det här en ypperlig chans att få snacka lite med en av Sveriges bästa artister och kanske till och med få ta en lite bild. Fick med mig Peter, eftersom hans mobil har bättre kamera än min och gick med bestämda steg tillbaka till den stora restaurangen. När dom repat klart stammade jag fram något som liknade en fråga om ett kort och ja.... här är beviset:


Tyvärr lite suddig bild men jag är i alla fall riktigt nöjd. Inte bara nöjd med bilden utan även med spelningen dom drog av senare på kvällen under våran middag. Tyvärr lirade dom bara i 30 minuter och när jag snackade med Miss Li efter spelningen sa hon att dom fått stränga order om att inte dra över en enda minut...  Tråkigt tycker jag för det var riktigt bra. Som sagt fick jag mig en prat stund med dom efter spelningen också och det var inte för att jag var en på tryckande galen stalker.
Resten av kvällen innehöll 80-tals musik, dans, massor av flytande, kollegor och efter fest med 70 personer i en svit... Samsung bjöd:-) Tyvärr svek min vän från Örebro ganska tidigt på grund av orutinerat stort intag av det flytande som bjöds och min andra kollega Molle som jag hoppats skulle palla en frost natt blev tvungen att bädda ner sig redan efter middagen på grund av sjuk dom. Så kvällen blev ganska lugn och jag hängde med Östhammars kollegorna Sylvester och Mr Italiano.
Söndagen blev ganska tung pågrund av bristen av sömn och hem vägen bestod av sömn och Miss Li i mina öron.

Hemma blev det kram kalas med små tjejerna och när jag berättade att jag skulle iväg igen för att spela match var jag måttligt populär. Stor tjejen ville gärna följa för att se min match så jag tänkte varför inte. Så vi drog i väg till Uppsala för att i vanlig ordning få stryk mot ett lag som vi tidigare under säsongen slog enkelt med 11-5. I det tidigare mötet gick allt enkelt och jag hängde 3 kassar och assade ett par till men i denna match var allt det som bort blåst. Första femman gjorde det helt ok framåt men bakåt var vi alla riktigt dåliga och fick stryk med 7-2. Nu tror jag det är klart att vi kommer få kvala för att få stanna i division fyra nästa säsong.

I dag berättade även min nyaste kollega från Norrtälje att han lirar innebandy så jag tog en titt på laget han spelar i och ser att han är typ kung på det han håller på med. Han lirade förra säsongen i division ett och i år tillhör han poäng toppen i division tre. Kul att ha någon att snacka mjukbandy med på jobbet och han är en riktigt bra kollega.

Veckan är som vanligt full smetad av grejer och avslutas med en härlig avresa mot Åre. Ska bli riktigt kul att få komma i väg igen och hoppas hela familjen kommer åka slalom.
Nu ska jag ta mig mot sängen för att möta john blund, vet vem han är nu efter Wiikens underbara förklaring till min dotter i går:-)

Peace

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hihi.. Sorry, trodde verkligen du skulle jobba! För det är väl det man gör på såna där resor ;)

    Tur att jag köpte en Samsung, så dom hade råd att bjuda på Miss Li!

    2010-02-09 | 14:08:55

Kommentera inlägget här: