mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Home sweet home

Kategori: Allmänt

Borta bra men hemma bäst är ju ett uttryck folk ofta andvänder och jag kan bara instämma. Veckan i Åre har varit otroligt bra men så skönt det är att komma hem.

Resan hem i går flöt på riktigt bra och den person som uppfann dvd spelare för bilar borde få nobelpriset, barnen sov eller kolla på film i nio timmar...

Klockan är just nu 06:34 och jag sitter och kollar in 3kr mo Finland. Ja jag vet att det är helt skadat att gå upp så tidigt när jag sen ska i väg till jobbet. Vågar inte lägga mig ner i soffan för då snubblar jag nog snabbt in i drömmarnas värld.

Vad har då veckan i Åre innehållit? Veckan började bra med fint väder och bra skidåkning. Min sambo som inte åkt på ungefär 10-12 år gjore comeback i backen och gjorde det riktigt bra. Stor tjejen jobbade även hon på bra och på onsdagen kom hennes stora genombrott, nu kunde hon klara allt helt själv i backen. Onsdagen bjöd även på andra brott.... benbrott. Min sambos lilla syster som bor kvar i Norge hade med sig sin sambos familj och den olycklige var Patrik som totalt misslyckades med ett hopp nere i skidparken. Han kom hem med benet i gips men höll kvar humöret på topp och tillbringade dagarna som var kvar hemma i huset.

Fredagen och lördagen blev två kalla dagar där termometern visade -19-20 grader vid frukost. Detta ledde till en dag i badhuset och en på resa till Östersund. Lördagen blev det en kort sväng till backen och sen afterski.  Stortjejen hade riktigt kul och sa att det var det roligaste på hela veckan, besvikelsen i hennes ansikte visade sig tydligt när vi berättade att vi inte kunde komma tillbaka dagen efter eftersom vi skulle hem så nästa år blir det många eftermiddagar på afterski:-)

Eftersom övriga familjen fortfarande sover och jag inte hittar kameran så får jaglägga in flera bilder från veckan i kväll. Dags för andra perioden nu och Sverige leder med 1-0. Värt att nämna från veckan också är ju denna fight vi haft i huset mot norrbaggarna. OS i ett hus blandat med norrmän och Svenskar var ju som upplagt för fight och kalla och Ferry ska ha ett stort tack för att jag fick lämna huset med hedern i behåll.
2-0 nu så jag tror jag lägger mig ner i soffan en liten liten stund....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: