mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

God fortsättning och allt sånt

Kategori: Allmänt

Jul helgen är över och det är nu man ska börja ladda om inför nästa party, nyår. Årets julfirande bjöd inte på samma action som förra året då vi bjöds på vatten skada, sjukhus vistelse och ambulansåkande. I år bara njöt vi av att alla var med, maten var god och julklapparna fler än någonsin.

Stor tjejen höll på att knäcka ihop totalt eftersom hon börjat tvivla på att tomten skulle dyka upp. Men bättre tomte har vi aldrig haft, inte ens jag var säker på vem som döljde sig bakom masken och jag tror att båda barnen kommer tro på tomten ett år till.

 Väntan

 Men han dök upp tillslut


 Bästa julklappen var Båtsman

 Tror Max var nöjd med

 Ha ha dom är söta när jag sover.....


 Lite av allt jag tröck i mig

Julens enda besvikelse var att Alex, min svåger hade lovat mig en Ipad i julklapp men för att strö extra mycket salt i det öppna såret jag fick av den uteblivna Ipaden så gav hans son som är sex månader en Ipad till sin pappa....

 Alex & Evelina, se den oskyldiga blicken på Alex..., jag lovar, jag viste inte att Max köpt en Ipad till mig.....

På juldagen åkte vi som alltid "hem" till Våla eller rättare sagt till min syrra i Harbo. Där följde vi traditionen som består av bakad potatis, massa julgodis, trevligt sällskap och spel. Efter det drog vi hem till mamma och pappa för att dela ut ytterligare ett gäng julklappar innan vi begav oss mot Östhammar.

En riktigt skön julhelg som avslutades med en sista julklapp, minstingen fick en förkylning och feber. I måndags var vi en sväng till Uppsala för att uträtta lite olika ärenden och själv passade jag på att köpa en ny vinterjacka för lite pengar jag lyckats vinna på poker, tack svenskaspel!!! Sen var det bara att åka hem och bädda ner lilltjejen och skicka iväg VAB mailet til jobbet. Blir väl hemma i morgon också innan det är dags att jobba igen på torsdag.

Annars är det väl nyår som står på tur och riktigt vad som händer vet jag inte. Det vi bestämt är att det nya årets ska firas in (säger man så?) med familjen Ericsson/Emriksson. Tror det blir ett lugnt firande med god mat och dryck.

Den stora händelsen sker annars den 2 Januari då det är dags för den årliga innebandyturneringen som korpenlaget FC Östhammar håller i. Vi ställer upp med ett lag i år och jag tror vi har ganska bra chanser att ta hem den. Ska i alla fall bli riktigt kul att lira med det laget vi dragit ihop. Saknas fortfarande någon stabil back så vi får leta vidare.

När det gäller det sportsliga och mina favoritlag så håller jag ganska låg profil om dagen eftersom mina lag går på otroliga smällar just nu så jag biter ihop och visar min ödmjuka sida för tillfället.

Nu blir det lite poker innan sängen ska intas.

God fortsättning!

Kommentarer

  • Syrran;) säger:

    Härlig läsning, brorsan! Gott slut...och Gott Nytt år!



    Kram Petra

    2010-12-29 | 01:19:31

Kommentera inlägget här: