mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Gnaget blöder och Zlatan sviker mig

Kategori: Allmänt

Ja jag vet att jag varit mer kass än vanligt på att skriva, såg nu att jag inte skrivit på två veckor och fyra dagar. Har inget försvarstal att komma med den enda anledningen till min frånvaro är tidsbrist och en ny levnads vana.

Jag och min sambo har nu börjat gå och lägga oss riktigt tidigt varje vardagskväll. Klockan 22:00 ligger vi i sängen så jag kan se sporten och sen är tanken att en riktigt dålig rulle ska slås på så vi somnar tidigt. Kan väl säga att det funkat riktigt dåligt, visst vi ligger i sängen i tid men somnar vi tidigare än förr....nej absolut inte. Vissa kvällar är jag så pigg att jag helt enkelt hinner dra av två filmer. Vet inte vad jag ska göra för att få mera skönhets sömn för att den behövs är det inga tvivel på.

Sen jag skrev sist så har jag ju börjat knega igen och det funkar oväntat bra. Har haft lite snack med chefen om min framtid i Norrtälje butiken och så och jag tror det kan bli väldigt bra. Jag kommer nu vara där två dagar i veckan och vi ska börja med lite nya intressanta projekt.

Stor tjejen har börjat plugget och jag tror hon trivs som fisken i vattnet. Nu tjatar hon efter läxor och tycker jag är helt knäpp som säger att hon nog kommer få nog med läxor i framtiden. Tänk om hon håller den här entusiasmen genom hela skolgången, då kommer hon bli statsminister eller något sånt.
Fotbollsträningarna har dragit igång för henne och jag var ner och kollade på första träningen och insåg att det kanske är lite för tidigt att säga om hon kommer lira i allsvenskan eller om hon försvinner till utlandet som ungdomsproffs. Just nu lär dom sig att slå bredsidor och hon övar i alla fall lite hemma mot de väggar hon får dunka mot.

För egen del har jag tränat ganska mycket på senaste tiden men tog ett beslut i torsdags efter träningen att nu lägger jag ner. Droppen blev när vi i torsdags skulle dela upp oss, tränarna valde ut de 13-15 man det skulle ha med sig till a-lags matchen för att nöta lite .... ja jag vet inte vad eftersom jag blev kvar med SEX andra lirare. Där skulle vi försöka köra lite olika övningar vilket inte är så enkelt med sex man som efter ett tag blev fem eftersom någon kände av en skada och blev tvungen att kliva av.
Att vara petad från a-laget är ju en sak men när laget har ungefär 17-2 i baken det fyra senaste matcherna så kan man väl kanske tycka att en chans borde dyka upp. Har varit med någon match till men då blev man fast spikad på bänken. Visst skulle jag kunna fortsätta och lira i b-laget men jag tycker inte det är värt att "träna" tre gånger i veckan för att sen lira endast i b-laget.
Planen är att komma igång med egen träning nu i veckan men det har man ju misslyckats med förr så vi får se hur det går.

Men nu till något roligt som hänt, jag och fem polare har bokat resa till Barcelona. Min tanke var så klart att få se Zlatan i mötet med Valencia men Zlatan hade tydligen andra planer och har nu lämnat Barcelona för spel i Milan. Har svårt att se att den här flytten skulle vara ett steg framåt i hans karriär men vad vet jag. Nu kommer han i alla fall att få mycket speltid viket borde vara bra för landslaget.
När vi ändå är inne på fotboll så kan jag ju passa på att nämna mitt kära AIK. Klubben blöder och fansen gör allt annat än stödjer sitt lag. KRIS kan man väl kalla det hela och jag tror inte det är någonting dom kommer kunna lösa den här säsongen. I dag skämde fansen ut sig mot Sillarna hemma i Solna genom att kasta in föremål på linjedommaren så dom fick avbryta matchen efter nio minuter, som tur va kom den igång igen och slutade med ännu en förlust. Skulle väl kunna skriva ett antal A4 sidor om allt som hänt med och runt laget senaste tiden men jag hoppar det.

Jag har börjat Twittra också vilket är oerhört kul, mactofters är mitt nick där och ni som vill får gärna ge mig erat nick. Sen har jag även fått en ny mobil Iphone 4 och jag har försökt få till att blogga från den men inte lyckats men jag ger mig inte så snart dyker det nog upp lite bilder.

Nu ska jag se färdigt på någon film som snurrat i bakgrunden innan jag kryper ner i min sköna säng.

Bjuder på en bild från när stortjejen och hennes kompis Ella är på väg till ett pirat kalas:


Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: