mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Innebandyn är i gång...men inte jag

Kategori: Allmänt

Har precis gjort säsongens första riktiga innebandy träning och fattar inte hur jag kan ha tappat så mycket på de månader som gått sen serien slutade. Ca 25 spelare var på plats och dagen till ära skulle den nya tränaren dyka upp. Mest taggad under dagens träning var nog Östhammars innebandys egna lilla mamma Susanne som var över lycklig över sitt nya tränar kap.
 
Tycker det är lite för tidigt att säga något om killen men det klubben behöver är en seriös och ganska sträng tränare som vågar ryta i och stå för sina beslut, om killen har det återstår att se.

Många nya unga (små killar i mina ögon, eller är det jag som blivit gammal?) killar var på plats vilket är oerhört viktigt om klubben ska leva vidare. Jag saknade dock ett par spelare som jag tycker är oerhört viktigta för mitt beslut om jag ska spela i IBK eller inte kommande säsong. Ska göra lite efterforskningar och se till att jag har stenkoll på truppen innan jag bestämer mig.

Vad jag vet så har några killar lämnat laget för att gå till Alundas U-lag som spelar i samma div som oss vilket kan tyckas lite märkligt men jag förstår killarna om dom nu har lite större amisioner med sitt spel. I Alunda får dom betydlig bättre träning eftersom dom tränar ihop med A-laget som i år ska spela i div2. Så jag kan inte annat än önska grabbarna lycka till och som våran vän Piraten sa på träningen i dag
- Gissa om dom grabbarna kommer få tugga sarg när vi möts.... hahaha så passa dig JV!!

Nej nu är jag sen i säng och får sova snabbt om jag ska lyckas ta igen timmen jag är sen ner i sängen.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: