mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Tack för allt Stahre

Kategori: Allmänt

Våran vän Mikael Stahre har i dag tyvärr lämnat oss och det är med stor sorg och saknad jag skriver dessa rader. Själv fick jag det tråkiga beskedet tidigt i morse via sms och dagen var inte längre en vanlig dag. Nu startade spekulationerna kring hans bortgång och teorierna var många.

Nej då han är inte död han har bara lämnat AIK efter 12 år i klubben och jag är väl en av få AIKare som faktiskt förstår och nästan stöttar hans beslut. Det folk inte fattar är att fotboll inte längre handlar enbart om det sportliga utan det nu mera är en affärsverksamhet som ska generera pengar pengar och ännu mera pengar.
Att se Stahre som en svikare som lämnar oss efter den otroligt dåliga inledningen på säsongen kan jag förstå men personligen väljer jag att tänka på det underbara året 2LAX9. Han gav oss trippeln och han gjorde AIK till ett vinnande lag och för det säger jag bara ett stort TACK!!



Varför ska inte en tränare kunna byta klubb precis som spelarna gör och varför ska inte en tränare gå till den klubben som betalar bäst. Nu tror ju jag i och för sig att det är mycket annat som ligger bakom Stahres snabba uppsägning som tex ett bråk eller någott liknande men det lär vi aldrig få svar på.
Nu tar i alla fall Don Björn över vilket ska bli mycket intressant, han har i alla fall fansen på sin sida så nu hoppas vi att spelarna gör sitt jobb.
Stahre har i kväll talat ut i aftonbladet och jag köper det han säger.

För min del är det mycket som händer just nu och som vanligt räcker inte tiden till. Har gjort min första fotbollsträning på gräs i kväll med HÖFFK men tyvärr tyckte jag det var helt värdelöst och kände ingen glädje som man brukar göra när man springer ut på planen för första gången på säsongen. Vet inte riktigt hur det blir framöver.

Helgen var riktigt bra med kalas och besök från Norge. Mycket fikande blev det i alla fall så nu väntas hårdträning men vad ska jag träna????
Kollade mycket fotboll i helgen och AIK fick med sig ett X mot Häcken och Chelsea krossade stoke med 7-0!!!!!! Guldet ska hem som vi brukar säga i gnaget.

Mera skrivande i morgon nu ska jag vila min trötta kropp.
/ Pascal

Kommentarer

  • Danne säger:

    För typ en vecka skrev du så här...



    För er som fortfarande orkar läsa denna blogg så har jag nu bestämt mig för att bli bättre på att uppdatera. Från och med nu så blir det fler inlägg men kortare.



    Men på en vecka så har det blivit en uppdatering, Skärpning nu Tofters...



    2010-04-30 | 13:31:38

Kommentera inlägget här: