mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Guld 2lax9 blott ett minne....

Kategori: Allmänt



Att Micke (aiks tränare) kliar sig i huvudet är förståerligt efter den otroligt svaga inledningen på sesongen. Jag har precis genomlidit omgång sex där AIK tog emot Halmsta BK. AIK gör faktiskt en ganska bra match där dom har både spelövertaget och de flesta heta målchanserna men i sista ordinarie minuten skjuter en Halmsta spelare på en AIKare och in i mål. Ganska talande för hur det har set ut i år lika med ingen tur....
Enligt mig så ser det ut som om spelarna har noll självförtroende och att dom inte riktigt vill ta skitjobbet som krävs för att vinna. Orkar inte gå in på detaljer i matchen för uteblivna straffar, ramträffar och annat skit ändrar inte på slutresultatet så det är bara att bryta ihop och gå vidare.

På jobbfronten flyter det på och jag tycker det går framåt hela tiden med nya butiken i Norrtälje, skulle självklart önska att kundflödet i butiken hade varit större men det kommer snart.

Min sambo har börjat provjobba på ett nytt ställe nu i veckan så eventuellt kommer hon jobba där i sommar vilket betyder att nu är lyxen här hemma för mig över........ Drömmen skulle ju vara att jag tjänade så pass mycket att min sambo kunde vara hemma på dagarna så middagen alltid var klar när jag kommer hem från jobbet. Har haft det riktigt bra under tiden som hon har varit "mellan två jobb". Om jag är bortskämd tänker jag inte ens svara på men att jag har det bra kan jag villigt erkänna:-)

Blir ingen träning för mig i veckan eftersom gårdagens träning startade innan jag ens hade kommit hem i från jobbet och i morgon ska jag iväg på informations möte i skolan inför stortjejens skolstart efter sommaren. Känns helt sjukt att hon redan är så gammal att hon ska börja plugget, undrar om hon fattar vilket skit hon har framför sig? Fatta själv, 13 år ungefär ska hon sitta i skolbänken och nöta på. Man kanske skulle spela in en video nu där hon berättar hur mycket hon längtar efter att få börja i skolan som jag kan spara och visa för henne när hon är som mest skoltrött.

Ska bädda ner mig nu och dra av en rulle innan jag somnar in för att drömma om guldåret 2lax9.
Peace

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Men du, tänk vad soft för henne med skoltiden där hon alltid vet vad hon ska göra, inget funderande vad man ska göra med livet: Det är bara att göra sitt bästa i skolan och ha roligt under tiden. Det är sen det svåra börjar :)

    2010-04-15 | 16:57:08
    Bloggadress: http://josefinelarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: