mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Nu är den äntligen här

Kategori: Allmänt



Sweet, nu har den äntligen kommit och hur den levererades sen. Så här vackert med skumpa och allt fick jag i dag min nya Samsung Jét. Har börjat knappat på den nu och ja den är grym. Så i morgon startar den stora tävlingen och all information kommer till min mobil i morgon.

I går var de ju stor derby för oss i innebandy. Som jag skrivit tidigare så kommer jag här lägga ut alla MINA tankar om de matcher v kommer spela i år, är du spelare, motståndare,domare eller suporter som inte klarar av att ta kritik, beröm eller annat som kan ploppa upp här så bör du sluta läsa nu. Annars är du välkommen att läsa vidare och sen såga eller hylla precis vad du vill under komentarer.
Under uppvärmningen var vi nog ett av de segaste lagen jag skådat på väldigt länge och eftersom jag va kapten för dagen blev jag lite sur och samlade killarna i omklädningsrummet och sa några visdomsord. Vet inte om de gjorde någon skillnad men när matchen väl startade så var vi med. Motståndet som var precis så bra som jag anat och matchen var faktist ganska jämn. Vi hade tots det befälet matchen igen och vad jag kan minnas så låg vi inte under någon gång under matchen. Söderöns taktik var ganska enkel men smart, snabba omställningar snabbt avslut rakt igenom och det var även så dom skapade sina chanser och mål. Överlägset bäst hos motståndarna var deras målis som i mina ögon borde ta sig upp till betydligt högre divisioner. Sen hade dom även ett par spelare som föll mig i smak och förtjänar beröm. Kan ju inte namnen på alla killar men T.Westerlund skapade oro med sin snabbhet och kvicka avslut samt tvillingarna som båda två var kluriga och listiga i allt dom gjorde.
Sen hade dom en back som fick mig på riktigt dåligt humör, vet vad han heter men vill inte hänga ut grabben. Han spelde riktigt hårt vilket jag igentligen tycker om men han gjorde så otroligt många fula saker som tex. armbåge i magen, sparka undan benen och det värsta jag vet crosshecking. Blev lite less på grabben och sa till han och efter det lugnade han ner sig mot mig iallafall. Lite små fula grejer ska man som back ha i sitt register och kan tänkas att jag överreagerar. Måste ändå säga att han var ganska bra och blir därför omnämd som bra spelare hos mig.

I vårat lag så hyllar jag nog hela min egen kedja, om jag kommer ihåg rätt så stod vi för 8 av 9 mål vilket är riktigt bra. Hade äran att för dagen få spela med Oskar och Kungen och även om spelet inte var det bästa så satte vi våra chanser. Bra var även en vilt kämpande Backman som jag totalt glömt bort att nämna tidigare när de gäller poängvinnaren, kan vara en bubblare eftersom han alltid gör poäng. Måste ju även ha något negativt att säga och i dag går det mot de välkända domarna. Det jag irriterar mig på är att dom är så nonchalanta, dom rent ut sagt skiter i (eller så hänger dom inte) vem som gör mål och vem som assar. Tror vi hittade 5 fel i protokollet trots att vi var snabba att påpeka allt efter varje mål. Nu är ju det här inte så viktigt men fruktansvärt kul att innom laget hålla lite koll så skärpning domarn!!
Skönt att se att Kungen levererade första matchen vilket betyder att jag inte är helt ute och cyklar i mina tankar omårets genombrott. Hans närmaste konkurrent JV gjorde en helt ok match men spelar fortfarande för svårt och trasslar till många situationer, jag är ganska hård på killen under matcher och träningar eftersom jag vet att han lär och kommer bli riktigt bra. Min egen insats var helt ok, 2 mål (osäker om jag gjorde 3) och 3 ass är jag helt klart nöjd med men jag borde kanske sprungit typ dubbelt så mycket. Matchen slutade förresten 5-9.

Nog med sport nu, jobbar förfullt med att hitta ett bra visningsprogram för alla bilder jag vill visa här på sidan. Tycker att det är ganska tråkigt och fult att bara lägga massa bilder under varandra så ett visningsprogram är på g. Flera Gräsö hjältar som efterfrågat flera bilder från sista matchen och det kommer så fort jag har det färdigt.
Annars tycker jag det är lite märkligt att jag har så många läsare som jag har men så få som skriver komentarer, skriv vad ni tycker och tänker så jag får massor att fundera över:-)
Jobbet flyter på ganska bra just nu och det är fullt upp hela dagarna. Får mer och mer ansvar vilket jag tycker är kul men det tar även mycket tid och ork. Just nu försöker jag lära mig mycket om nätverksprodukter och tillbehör men eftersom erfarenheten är näst in till obefintlig så tar det tid men det går framåt. Har du vägarna förbi så kom in så ska jag sälja på dig en ny mobil eller dator:-)

Blev ganska långt i dag men jag hoppas alla orkade ta sig igenom. Sylvester jobbar för full nu men att pimpa bloggen så snart hoppas jag den kommer bli riktigt snygg. Ha det bäst gott folk!!!

PEACE

Kommentarer

  • Oskar "lillen" säger:

    härlig blogg mackan, kul läsning. Men Jag tycker enbart att det är bra med slöa dommare då jag då plussa två poäng igår (tror ja), Kan försig tycka lite annorlunda efter någon annan match men Icke idag!

    2009-09-30 | 22:33:12
  • Mackant säger:

    Ja du lille får väl se vad säger när jag får dina poäng...:-) Vet du om jag gjorde 2 eller 3 mål, fått för mig att jag kanske gjorde 3

    2009-09-30 | 23:47:42
  • Tobbe L säger:

    Chef mannen! Keep the good work up! :) Här kan man iaf få läsa lite referat till matcherna, som tyvärr inte kommit upp på hemsidan än? Iaf inte vad jag har sett. Peace brotha!

    2009-10-01 | 13:52:28
  • backman säger:

    Nu ska du inte ha för höga förhoppningar om eran kedja, ni gjorde faktiskt bara 7 av 9 mål. (Jag gjorde två)



    Bra skrivet annars måste jag säga!

    2009-10-01 | 19:33:01
  • Mackant säger:

    Bra Backman nu löste du mina tankar, ber om ursäkt för missen och tackar för informationen om dina mål!! Men 7 av 9 är fortfarande ganska bra va?

    2009-10-01 | 21:15:20
  • Anonym säger:

    Hur ska man kunna köpa nåt av dej när du inte berättar var du jobbar?????

    2009-10-02 | 10:40:56
  • Mackant säger:

    Sant, de har jag ju faktist aldrig talat om. Sliter på Dialect kontorshuset i Östhammar! Välkommen:-)

    2009-10-02 | 12:14:57
  • Molle säger:

    Om sanningen ska fram, tror nog att statistiken i protokollet e viktigare för dig än du påstår... :-)

    2009-10-02 | 15:44:01

Kommentera inlägget här: