mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Svamp plockar dag.

Kategori: Allmänt

Som ni ser har det inte hänt något med bloggens utseende och de har en ganska enkel förklaring. Sylvester som ska sköta det hela är i sina bästa unga år och då förstår ni att helgen är helig. Den skall tillbringas med en flaska innehållande alkohol, sen är det brudar och utgång som gäller. Kan inte klandra grabben som just nu har flytet både med alkoholen och brudarna:-)

Själv var jag ju på jobbet i dag och det var en ovanligt seg tillställning men som vanligt på lördagar får man äran att arbeta med Mr Pioneer och det är alltid lika trevligt. Familjen mötte upp mig utanför jobbet efter ett besök i affären och stor köp av lördagsgodis.

Väl hemma var planen att sjunka ner i soffan och se Kalmar mot fiskrensarna. Familjen hade andra planer på g, vi skulle ut i skogen och leta svamp!!! Ja när tre tjejer bestämten sak mot en ensam kille så är det väl bara att lägga sig platt och hänga med. Faktiskt var det ganska kul eftersom vi hittade as mycket kantareller och  jag fick ju faktist jubla högt en gång också. Nej det var inte pågrund av all svamp, jag hade ju tagit med mig min telefon så jag kunde höra matchen på radio och Kalmar tog en tidig ledning som fick mig att jubla.
Andra halvlek såg jag hemma och det var underbart att se IFK Glenn få stryk. Ännu bättre är ju att jag tagit fel på dag gällande derbyt. Vet ite varför jag fått för mig att det skulle spelas på tisdag men rätt dag är iallafall MÅNDAG.

I morgon är de alltså säsongsavslutning för komunens coolaste lag Gräsö. Vi tar då emot Söderfors ute på ön och där är vi starka. Själv missade jag ju senaste matchen men hoppas på en plats i startelvan och en lyckad avslutning.  Räknar med storpublik och bengaler på läktaren som vanligt, hoppas det blir många spelare jag får hylla i morgondagens matchreferat.

I dag säger jag även grattis till Alunda IBF och Henke W ( gjorde 1+1)som vann i seriepremiären mot Björklinge BK, har ingen riktig match info så jag kan tyvärr inte hylla eller såga nyförvärvet Mattsson, hoppas dock han gjorde bra i från sig. Hyllar även Zlatan efter kvällens match där han åter hängde en kasse, 5 mål på 5 matcher är ju helt godkänt.

Nu är det dags för sängen och lite film.
Peace

Kommentarer

  • Carola säger:

    Vilken härlig svampkorg!! Nu blev jag riktigt avundsjuk... Ser fram emot en härlig svampsås någon gång i framtiden :)

    2009-10-01 | 08:31:09

Kommentera inlägget här: