mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Sweet day

Kategori: Allmänt

Eftersom barnen är borta i helgen tog jag en sjukt lång sovmorgon. Vaknade till och fixade lite frukost som käkades i sängen. Betade av 2 och en halv film och intog lunchen... i sängen. Ska jag vara ärlig så fick jag stressa för att komma i tid till samlingen inför matchen som var 14:15. Ja jag vet att det är sjukt slött men det var riktigt skönt att bara slappa hela förmiddagen.

Så till dagens match, 12 utespelare och 2 burvaktare var kallade till drabbningen och det var derby som stod på menyn. Vi visste av erfarenhet att IFK Dannemora/Österby är ett tungt och bra lag att möta så våran taktik för dagen var klar. Målet var att backa hem, vara tuffa på egen planhalva och försöka kontra vid läge.
Matchen började i ganska bra tempo och det var inte vi som hade mest boll, efter ca 10 minuter drog vi på oss en utvisning och det var väl ungefär då som motståndarna tog över helt. Vi fick jaga mycket och till slut kom även 0-1. Vi står upp bra och första perioden slutar 0-1. Personligen är jag ganska nöjd med det resultatet men vårat spel är obefintligt.
Direkt i andra perioden ökar dom på till 0-2 men våran andra femma har en del lägen och vi är med i matchen lite mer. Efter halva perioden lyckas vi lite turligt reducera genom brunkarn lillen men D/Ö svarar med att hänga 1-3 bara minuten senare. Vi sliter på och får faktist utdelning, vi tilldöms helt korekt en straff som Bulan kallt dundrar upp i krysset. Likt Elmander pustar han ut när han kommer till båset och erkänner att han siktat betydligt lägre, tror det är den snyggaste straffen jag skådat live.
Direkt i tredje perioden kvitterar vi genom mig själv, en volley i nättaket som motståndarna gärna ville ha till högklubba.... vet inte om jag hade protesterat allt för mycket om jag blivit avblåst men ärligt talat så vet jag faktiskt inte hur hög den var. Nu var vi med i matchen och D/Ö var skärrade. Micke i målet som gjorde en riktigt bra match räddade oss matchen igenom och gjorde några tokräddningar i mitten av perioden. D/Ö tog åter igen ledningen ca 15 minuter in i perioden på straff och nu var vi tvungna att släppa taktiken och börja tok stressa. Vi åker på en billig utvisning med ca 1,5 minuter kvar och tar vid nästa avblåsning timeout. Jag bestämmer då att vi plockar ut våran målvakt och sätter in bänkade T.Edvinsson som går raka vägen och dundrar inf följande frislag, 4-4. Jag är ett geni och kanske borde vara coach istället för spelare. De återstår 15 sekunder av matchen efter vårat mål och vi lyckas reda ut stormen. Självklart är det vi som känner oss som vinnare av poängen och D/Ö som faktist dominerade stora delar av matchen som förlorare.
Tänker nog inte hylla någon annan än målvakten Micke i dag eftersom samtliga utespelare slet och kämpade matchen igenom. Andra femman som inte stod för några mål spelade bäst och vi i första femman måste träna på våra uppspel. Jag kan absolut inte vara nöjd med min egen insats trots 1 mål och 2 assist.
Kanske låter konstigt att det var jag som bestämde hur vi skulle spela i slutet men den enkla förklaringen är att våran tränare blev tvungen att dra tidigare pga jobb och bad då mig och Oskar att sköta resten av matchen så som kapten tog jag lite ansvar och bestämde.

Efter matchen drog jag och min sambo tillsammans med Bulans familj på restaurang eftersom vi helt enkelt inte orkade fixa någon middag. Sen var det raka vägen hem och lägga sig i sängen och se färdigt rullen:-)
Slänger upp lite bilder från dagens match som jag lyckades få fotograf Ove att ta, tack för det! Räknar med att morgondagen kommer gå i samma lugna tempo, sov gott!

Taggat
Me
Backman
Lillen
Kungen
Så här
slår man en straff!
Målgörare 1
Målgörare nr2
Målgörare nr4
Blod & svett men inga tårar

Kommentarer

  • emrik säger:

    Grattis till poängen! Sköna kort :) Bulan på banan igen, ska tajma någon match ni har så man får se lite fin innebandy för en gångs skull!! :D

    2009-10-04 | 17:18:33
    Bloggadress: http://fjerdingbygutter.blogg.se/
  • Mackant säger:

    Emrik, jag får säga grattis till dig med, såg att du hängde en kasse igen. Ska försöka komma i november när ni möter Verket

    2009-10-04 | 17:47:54

Kommentera inlägget här: