mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Kände doften av Guld

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från kvällens träning och som vanligt klev man av som en segrare. Seger över Lindgren i den individuella tävlingen under övningarna och seger i matchspelet. Börjar bli en skön vana nu:-)
Tyvärr blev det ingen seger för Halmsta i kväll borta mot IFK Glenn. Halmsta tog en stabil 0-2 ledning och dominerade i den första halvleken. Sen klev Glenn in i matchen på allvar och stänkte dit två baljor i den andra halvleken. Kunde för ett ögonblick känna doften av guld men får nu vänta tills på söndag innan jag kan fira.
Så nu blir det match i morgon på plats i Solna och sen "finalen" på söndag som jag avnjuter på bowlinghallen i Östhammar. Hoppas på mycket gnagare på plats då.

Arbetsdagen har varit bra men riktigt mycket att göra. Stod på lagret i flera timmar och packade upp massor av varor. Tycker fortfarande att det är skönt att ha så pass mycket att göra när man är på jobbet och vet ju att nu kommer det bara öka resten av året. Är ju faktiskt inte så långt kvar till jul och alla paketinslagningar.
Undrar vad som kommer bli årets julklapp i år, som ansvarig inköpare måste man ju försöka sia om vad det ska bli och för tillfälle har jag faktiskt inte en aning.  Någon som har en aning om vilken teknikpryl det kan tänkas bli?

Har i dag även mottagit ett telefonsamtal från den domare som jag i går mailade till. Kan väl ärligt säga att jag inte köper mycket av hans förklaringar men att han tog sig tid att ge sin bild av de situationer det handlade om uppskattar jag. Varför han inte ville ge en skriftlig förklaring har sin enkla förklaring att han inte ville att ett sånt brev skulle hamna på just sådana här sidor. Inte för att det var min tanke men jag förstår hans förklaring. För er som är sugna på att se dessa herrar live kan ju komma och se våran nästa DM match som spelas den 5e november. Jag ska alltså tillåta mig själv att bli förnedrad av superliga laget Sirius på min egen födelsedag och dömmer gör Janne och Fabbe. Som jag tidigare skrev så är dom ett av Upplands bästa dommar par i mina ögon och räknar med att dom inte kommer få så mycket annat än att blåsa mål att göra under denna match.

Nu ska jag försöka hitta slaggen och ladda inför morgondagen. Undra föresten hur många av det ordinarie spelarna i Gnaget som kommer få stå över morgondagens match för att inte dra på sig en avstängning inför "finalen" hörde ryktas att hela 6 spelare låg i farozonen. Visar sig i morgon, kommer försöka ta många fina bilder!!

Drömmar av GULD.... A
Drömmar av GULD.... I
Drömmar av GULD.... K
Ja det är drömmen om AIK!!!!

Kommentarer

  • Bajen 4 ever (Jokzter) säger:

    AIK ska inte få nåt guld! Suger hårt vettu!!!

    2009-10-29 | 18:15:13

Kommentera inlägget här: