mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Torsdagstankar

Kategori: Allmänt

Glad i hågen glider jag in på jobbet denna Torsdags morgon och slår mig ner på min nya arbetsplats. Hinner väl sitta där i ca 5 minuter innan jag får ta emot en mindre utskällning från en kollega. Blir alltså utskälld för en sak som jag absolut inte har varit med att besluta och som jag absolut inte har något att säga till om. Tror att jag helt enkelt blev måltavla för en hel del frustration och besvikelse men jag tog det hela med en nypa salt och senare under dagen verkar det hela ha lugnat ner sig och allt var som vanligt igen.
Började även fundera över det här med att ta emot skäll och anklagelser som du vet är totalt felriktade. Om tex din chef kommer och klagar på en sak som inte blivit gjord eller en sak som blivit fel och du vet att det inte är du som felat. Ska man då bara stå och ta emot och sedan ta det med den personen som egentligen gjort fel eller ska man stå upp och säga som det är. Har provat båda vägarna och tycker själv att det känns som att man beter sig som en barnunge när man ska försvara sig och sen lägga skullden på någon annan. Detta händer väl lite nu och då i livet kan jag tänka mig och inte bara i jobbet.

Efter jobbet var det dags för det efterlängtande föräldramötet. Till skillnad mot Slemsar så tyckte jag att det var ett ganska bra och intressant möte. Ganska stort fokus låg på det här med normer och värden. Det betyder i enkla ord att vara en bra kamrat och visa att alla är lika mycket värda. Personligen tycker jag att det är helt sjukt att 5 åriga tjejer retar varandra,inte låter alla vara med och leka och hänger i coola gäng.
Att mina barn inte har samma utseende som dom andra barnen kommer ju inte som en överraskning för mig direkt så jag har självklart funderat på hur och när dom själva och deras kompisar kommer börja reagera på det. Under de små bråken som uppståt på dagis så bråkas det oftast om vem som får/inte får vara med och leka, hitills har det mig veteligen inte sagts något om min dotters utseende utan mera att ni e fula så ni får inte vara med oss cola tjejer. Sägas ska också att även min dotter erkänt för mig att hon nekat andra barn att vara med och leka så what goes Around comes around. Hur ska man ta tag i saker som det här eller behöver man inte göra något utan bara observera och se att det inte går över styr?

På grund av föräldrar mötet missade jag kvällens träning vilket inte känns speciellt tungt efter gårdagens förnedring. Visst är det träning och teamwork vi behöver mer än någonsin men i kväll var valet enkelt. Missar även helgens match eftersom min sambo jobbar och våra stående barnvakter som alltid ställer upp är bort resta. Barnen var ju borta förra helgen så en helg med pappa borde väl vara uppskattat. Får se vad vi hittar på, utflykt är en stående önskan så jag kanske chockar dom båda med en liten tripp.

Fredag i morgon vilket betyder fredagsmys som kanske toppas med lite idol. Har ju inte hängt med så bra där och vet inte om det är utslagningar på g men lite skönsång blir säkert bra. Nu är det bara att bädda ner sig och glo på en ny rulle.

Bjuder på en skön höstbild på mina små tjejer.
Natti 

Kommentarer

  • Tobbe L säger:

    Härlig läsning makst! :D

    2009-10-09 | 10:46:26

Kommentera inlägget här: