mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Tisdag en mellan dag

Kategori: Allmänt

Nyss hemkommen från kvällens innebandy träning har jag slagit mig ner i soffan. Lite sliten är jag men mest känner jag mig nöjd. Under övningarna tävlade jag som vanligt men inte mot min vanliga motståndare Bulan eftersom han stod över i dag på grund av skada, Tobbe L utmanade mig och han ska vara sjukt nöjd över att han klarade oavgjort:-) Under två målsspelet såg vi länge ut att gå mot säsongens största förlust när vi låg under med 1-6 men starka sov i är vände vi och vann tillslut med 9-8. Vissa i motståndarlaget försökte ju fuska sig till seger men fick till slut krypa till korset och erkänna sig besegrade.
Kom på mig själv under träningen att skälla ganska hårt på vissa spelare och hoppas verkligen ingen tar illa upp men jag tror även att jag är en av det bästa på att berömma. Det som jag blir mest irriterad över är när unga duktiga killar hela tiden sätter sig i svåra situationer i stället för att spela enkelt och verkligen visa hur duktiga dom är. Att vara duktig är inte att spela svårt och dribbla sig fram utan mycket mer än så. Finns riktigt många duktiga killar bland de yngre spelarna som jag hoppas kommer utvecklas och bli riktigt bra.

På jobbet hände det inte allt för mycket spännande i dag utan man kan säga att det var en helt vanlig tisdag. Väl hemma efter jobbet pysslade vi lite. Satte upp en ny hylla i vardagsrummet som jag skall pryda med mitt vackra Ps3 och min snygga samsung cd/dvd/multi maskin. Plockade även ner ( allt med hjälp av svärfar) en stor takfläkt i vardagsrummet. Så nu börjar jakten på en ny.

Vi har även börjat planeringen för en tripp till grann landet Norge. Barnen tjatar efter sin moster som bor där och vi känner att det börjar bli tajm. Personligen försöker jag få det att tajma med en innebandy match jag gärna skulle se. Det är mitt gamla lag Bärumsverk som möter Emriks nya lag Fjerdingby i elitserien som lockar mig. Får se hur det blir med det men jag ska försöka jobba till mig en ledighet från jobbet.

Försöker även jobba in AIK:s sista hemma match mot Örebro den 28:de oktober. Tjejen jobbar då så jag vet inte riktigt hur det kommer gå men att vara på plats sista hemma matchen det året VI tar SM guld skulle vara sjukt roligt. På söndag möter AIK pundar bajen medans jag sitter i Grisslehamn på konferens känns väl så där....

Sovtid nu!
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: